Mănânci, dar tot îți este foame? Iată ce e de făcut!

Credit foto: 123rf

Dacă după ce mănânci ți se face foame la un interval scurt de timp, înseamnă că alimentația nu îți este cea potrivită. Află ce merită să introduci în meniu și la ce alte aspecte să ai grijă pentru a te hrăni și pentru a avea o siluetă frumoasă.

 

Vara se apropie și fiecare își dorește să arate cât mai bine. Dar cum să te prezinți într-o formă cât mai avantajoasă când deși mănânci, ți se face foame la scurt timp? O cauză probabilă a acestei consecințe poate fi cantitatea insuficientă de fibre alimentare. Acestea mențin sațietatea, scad nivelul de zahăr din sânge și nu conțin calorii.

Leguminoasele sunt surse alimentare esențiale

Alimentele bogate în fibre reprezintă o parte esențială a unei diete corecte. Pâinea cu făină integrală, care are un indice glicemic mai mic decât pâinea albă, orezul brun, paste integrale, dar mai ales leguminoasele (mazăre, fasole, linte, soia, năut) își demonstrează beneficiile în special pe măsură ce înaintezi în vârstă. Pot preveni afecțini ale colonului, scad presiunea sanguină, îmbunătățesc nivelul colesterolului și previn constipația. Vei simți mai mult senzația de sațietate și îți vei îmbunătăți greutatea. De asemenea, aceste boabe au un complex de carbohidrați care echilibrează nivelul de glucoză din sânge, ceea ce le recomandă și pentru persoanele cu diabet.

Rezervă-ți 4 porții săptămânal

Mănâncă leguminoase de două, chiar de patru ori pe săptămână. Atât în salate, dacă ne referim la boabe de soia, de linte, d mazăre sau de năut, cât și în supă de linte sau fasole. Ori poți alege mâncarea gătită de mazăre, de fasole, de linte.

Nu uita de fructe, legume și cereale

Ai la dispoziție o mare varietate de alimente care conțin fibre. Pe lângă toate cele menționate alege legumele, verdețurile, cerealele integrale și majoritatea fructelor. Și suplimentele alimentare pot fi un plus, însă nu le lua fără recomandarea medicului tău. În cazul unui deficit de fibre acestea se iau gradual și de asemenea mărește cantitatea de fluide pe care o consumi zilnic. În caz contrar vei avea probleme cu balonarea și constipația.

Efecte dovedite în slăbire

Un studiu recent publicat de Annals of Internal Medicine susține că participanții care au adăugat mai multe fibre în alimentație, cel puțin 30 g pe zi, au reușit să slăbească până la 2,5 kg, fără să schimbe nimic altceva în programul lor. În SUA, în Ghidul de Nutriție destinat americanilor, sunt recomandate pentru consum zilnic cantitățile de minimum 25 g de fibre pentru femei și 38 g de fibre pentru bărbați.

Merele ar putea fi gustarea perfectă

Un măr de dimensiuni mici conține cca. 3,5 grame de fibre și 75 de calorii. Într-un studiu realizat în Rio de Janeiro (Brazilia) și publicat în ziarul Appetite se menționează că femeile care au adăugat 3 mere de dimensiuni mici, zilnic, în alimentația lor au slăbit un kilogram în 10 săptămâni, mai mult decât persoanele care nu au avut deloc fructe în dietă. Un alt potențial avantaj în procesul de slăbire pe care îl poate avea consumul de mere este că acestea conțin acid ursolic, despre care se crede că poate accelera arderea grăsimilor și menținerea masei musculare. Așadar, merele au și mai multe plusuri pe lângă gustul bun, aportul de vitamine, prețul accesibil și faptul că sunt ușor de transportat și mâncat ca și gustare.

SFATUL SPECIALISTULUI

Să consumăm zilnic fibrele în stare crudă!

'Fibrele alimentare sunt deosebit de importante în alimentaţia zilnică, aşa cum o dovedesc numeroase studii. Ar trebui să consumăm aprox. 25-30 de grame pe zi, iar cele mai bune surse sunt legumele şi leguminoase, dar şi fructele. Fibrele acţionează la nivelul colonului adorbind pe suprafaţa lor colesterolul, grăsimile, anumite substanţe potenţial toxice. În acelaşi timp, favorizează tranzitul intestinal, combătând constipaţia şi protejând împotriva tumorilor colonice. Cea mai bună formă în care trebuie să consumăm fibrele este cea crudă, de aceea nu ar trebui să existe zi în care să nu consumăm legume, salate şi fructe în stare nepreparată. (Dr. Șerban Damian, nutriționist acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit)

dr. Șerban Damian

Credit foto: 123rf