Ce să mănânci pentru a avea ochi sănătoși

Ce să mănânci pentru a avea ochi sănătoși: leguume colorate

Sănătatea se menține și prin alimentație. Află ce să mănânci pentru a avea ochi sănătoși. Poate că știi deja că betacarotenul din morcovi și alte legume și fructe este esențial pentru lumina ochilor tăi. Citește și despre alte alimente care te pot ajuta.

Este important să știi ce să mănânci pentru a avea ochi sănătoși. Include în meniul tău alimente care conțin vitaminele A, C și E, zinc, betacatoten, luteină și acizi grași omega 3. Aceste substanțe contribuie la buna funcționare a ochilor. Îi protejează de deteriorare, degenerare, stres oxidativ și probleme ale nervilor oculari. Previne degenerescența maculară.

Citește și: Cum poți avea ochi sănătoși

Ce să mănânci pentru a avea ochi sănătoși: Legume verzi și frunze verzi

Kale, salată verde, varză, conopidă, broccoli, bok choi, varză de Bruxelles, patrunjel, păpădie, urzică, castravete etc. Verdeața conține o serie întreagă de vitamine și minerale importante, cum ar fi betacaroten, fier, acid folic, vitamina C, luteină, zinc și vitamina E.

Citește și: Cum îți menții dinții sănătoși prin câteva metode simple

Ce să mănânci pentru a avea ochi sănătoși: Fructe și legume roșii, galbene și portocalii

Alimentele precum morcovii, cartofii dulci, dovleacul, ardeiul gras, roșiile, pepenele verde, mango, pepenele galben, căpșunele, fructele de pădure sau goji au culoarea specifică datorată carotenoidelor pe care le conțin: beta-caroten, luteină și licopen.

Betacarotenul este un pigment roșu / portocaliu găsit în multe fructe și legume proaspete. Betacarotenul este un precursor al vitaminei A, ceea ce înseamnă că organismul îl transformă în vitamina A. Avem nevoie de vitamina A pentru piele și mucoase sănătoase, pentru sistemul nostru imunitar și pentru sănătatea ochilor. Este excelent pentru protejarea retinei, a corneei și ajută la protejarea ochilor împotriva daunelor provocate de radiațiile libere cauzate de expunerea la soare (gândiți razele UV) și de efectele degenerative ale stresului oxidativ.

Citește și: Lentilele de contact purtate vara: contraindicații, pericole și sfaturi

Ce să mănânci pentru a avea ochi sănătoși: Grăsimi bune


Deoarece vitamina A este solubilă în grăsimi, p
oți crește capacitatea corpului de a absorbi acest nutrient important prin adăugarea unei cantități de grăsimi bune. Cosnsumă avocado, nucă de cocos, măsline etc.

Ce să mănânci pentru a avea ochi sănătoși: Nuci și semințe

Consumă nuci, migdale, nuci pecan, de Brazilia, fistic, macadamia, semințe de cânepă, chia, in, floarea-soarelui, dovleac și semințe de susan.

Nucile și semințele sunt pline de vitamine, minerale, grăsimi sănătoase, proteine ​​și antioxidanți. Una, în special, este vitamina E – un antioxidant important pentru protejarea ochiului împotriva deteriorării oxidative.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com