Bananele sunt foarte utile atunci dorim să slăbim, să scăpăm de constipație sau de alte afecțiuni gastrointestinale. Bananele se recomandă în caz de anemie, afecțiuni ale tractului urinar și afecțiuni hormonale. Bananele pot scădea tensiunea arterială, protejează inima, stimulează metabolismul, întăresc sistemul imunitar. Mineralele din banane ne ajută să avem oase puternice și detoxifică organismul.

Bananele te ajută să slăbești

Bananele conțin multe fibre și sunt ușor de digerat. În plus, conferă rapid o senzație de sațietate. Prin urmare, ele permit persoanelor aflate la dietă să respecte mai ușor regimul alimentar. Datorită unora dintre substanțele conținute, aceste fructe inhibă un hormon al foamei. Astfel, o persoană care mănâncă banane poate slăbi în mod natural, fără a apela la suplimente pentru slăbit potențial periculoase pentru sănătate.

Bananele combat constipația

Bananele conțin o cantitate semnificativă de fibre alimentare, contribuind la realizarea unui tranzit intestinal optim. Datorită acestor fibre, bananele combat constipația. Ajută de asemenea la tratarea altor tulburări gastrointestinale. Fibrele din banane stimulează peristaltismul – un ansamblu de contracții ale intestinelor care stimulează deplasarea progresivă a conținutului din ele. Această proprietate poate contribui inclusiv la prevenirea cancerului de colon.

Bananele previn anemia

Bananele au un conținut ridicat de fier care este un mineral esențial pentru producția de globule roșii ale sângelui. În banane există de asemenea o cantitate ridicată de cupru, o altă substanță chimică de care organismul are nevoie pentru crearea de globule sangvine roșii. Prin sporirea numărului de globule roșii ale sângelui, este prevenită apariția anemiei. În plus, este îmbunătățită circulația sângelui în tot corpul. Prin consumul de banane este stimulată oxigenarea optimă a diverselor organe din organism și este optimizată funcționarea acestora.

Bananele întăresc oasele

Bananele reprezintă un aliment foarte indicat pentru a ne asigura oase puternice. Unul dintre principalele motive pentru care ar trebui să mâncăm banane îl constituie faptul că acestea conțin fructooligozaharide. Acestea sunt prebiotice care se transformă în probiotice, respectiv bacterii benefice din tractul digestiv care stimulează absorbția de minerale și de substanțe nutritive. Consumul de banane este corelate cu o absorbție sporită de calciu. Calciul constituie cel mai important element pentru producția și refacerea țesutului osos. Astfel, calciul scade riscul de osteoporoză și previne fracturile la persoanele în vârstă făcând oasele mai puțin friabile.

Bananele protejează inima

Bananele reprezintă un element important în lupta împotriva bolilor cardiovasculare. Acest fruct reprezintă o sursă majoră de potasiu care reduce tensiunea arterială, deoarece bananele conțin substanțe vasodilatatoare. În acest mod, sângele poate circula în mod optim prin organism, asigurând diferitelor organe din corp necesarul de oxigen. Aceasta poate conduce la eliminarea aterosclerozei, precum și la reducerea riscului de infarct și atac vascular. Fibrele conținute în banane ajută totodată la îndepărtarea colesterolului în exces din artere și din vasele de sânge. Astfel, prin consumul regulat de banane, asiguri buna funcționare a sistemului cardiovascular.

 

Foto: Pixabay