Mănâncă 3 curmale pe zi pentru a scăpa de alergii

Mănâncă 3 curmale pe zi pentru a scăpa de alergii

Consumă zilnic curmale, deoarece acestea sunt niște fructe delicioase și nutritive. Pe lângă gustul lor plăcut, ele prezintă și foarte multe beneficii pentru sănătate. Sunt o sursă foarte bună de fibre, minerale și vitamine și sunt extrem de utile pentru digestie. 

Curmalele sunt bogate în minerale precum calciu, sulf, fier, potasiu, fosfor, mangan, cupru, magneziu și zinc. Acestea conțin și vitamine, cum ar fi: tiamină, riboflavină, niacină, acid folic, vitamina A și vitamina K. Curmalele sunt un aliat de nădejde atunci când vrem să slăbim. Consumă curmale pentru a combate constipația și alte tulburări digestive, a preveni afecțiunile cardiace, anemia, disfuncțiile sexuale, diareea și chiar cancerul abdominal.

Aceste fructe sunt adevărate energizante naturale, foarte utile celor care vor să-și mărească masa musculară sau care fac sport. Având o mare putere nutritivă și un conținut ridicat de fibre, curmalele conferă rapid o senzație de sațietate, ajutându-ne să slăbim. În plus, sunt utile pentru sistemul nervos, deoarece în curmale se regăsesc cantități semnificative de potasiu. Iată câteva dintre beneficiile extraordinare ale acestui fruct delicios:

Combat constipația și reglează tranzitul intestinal

Curmalele sunt adesea considerate un laxativ natural, fiind extrem de utile în cazul unei constipații. Pentru a beneficia de efectul lor laxativ, lasă-le la înmuiat peste noapte. Consumă apoi dimineața 3 curmale împreună cu lichidul rămas de la înmuiat. Curmalele au un conținut ridicat de fibre solubile, foarte utile pentru reglarea tranzitului intestinal. Potasiul din curmale poate calma crampele abdominale și trata diarea. În plus, curmalele stimulează dezvoltarea bacteriilor benefice din intestine cu rol în procesele digestive.

Întăresc oasele

Cantitățile semnificative de minerale din curmale fac din aceste fructe un aliment foarte eficient în întărirea oaselor și în combaterea osteoporozei. Curmalele conțin seleniu, mangan, cupru și magneziu, toate extrem de utile în dezvoltarea și protecția sistemului osos, motiv pentru care ar trebui consumate de persoanele în vârstă, ale căror oase devin mai fragile.

Previn alergiile

Curmalele conțin în mod natural sulf. Această substanță chimică este destul de rar întâlnită în alimente, dar prezintă nenumărate beneficii pentru sănătate, inclusiv în ce privește reducerea reacțiilor alergice și prevenirea alergiilor sezoniere. Conform unui studiu, compușii naturali pe bază de sulf din curmale pot avea un efect pozitiv în cazul rinitei alergice, o afecțiune sezonieră care afectează un mare număr de persoane. Curmalele pot astfel contribui la atenuarea simptomelor diferitele tipuri de alergii.

Protejează sistemul nervos

Vitaminele din curmale sunt ideale pentru sănătatea și buna funcționare a sistemului nervos. Potasiul reprezintă una dintre principalele substanțe chimice necesare pentru funcționarea sistemului nervos. Acesta îmbunătățește de asemenea capacitatea de atenție a creierului și concentrarea. Prin urmare, curmalele sunt indicate în special pentru copii, cât și pentru persoanele în vârstă, pentru protecția celulelor nervoase. Dacă vrei să ai o minte ageră, consumă zilnic curmale.

Asigură sănătatea inimii

Curmalele sunt utile în protecția sistemului cardiovascular. Potasiul din curmale este, conform studiilor, un element important pentru reducerea riscului de infarct și alte afecțiuni ale inimii. În plus, curmalele pot reduce nivelul de colesterol nociv din sânge, un factor major în apariția infarctelor, afecțiunilor cardiace și atacurilor vasculare. Consumă aceste fructe dimineața, după ce le-ai lăsat la înmuiat peste noapte, pentru a beneficia de efectele lor pozitive asupra sănătății cardiovasculare.

Foto: Pixabay