Începe ziua în forță

Dimineața devreme, hormonul somnului nu mai este secretat și metabolismul intră în acțiune, pregătit să consume calorii. Fă un duș alternativ, rece-cald, pentru că acesta stimulează sistemul limfatic. Apoi e timpul unui mic dejun cât mai consistent, deoarece la această oră caloriile nu se vor transforma în grăsime, ci în energie. Mănâncă cereale intergrale sau musli cu fructe uscate, lapte de soia, brânză de vaci, iaurt și fructe proaspete. Dacă preferi o mâncare mai sățioasă, poți să-ți prepari omletă cu pătrunjel în ulei de măsline și să o mănânci cu pâine neagră. După ora 11, intensitatea de ardere a grăsimilor scade, așa că alege o gustare bogată în vitamina C, mere, portocale sau mandarine.

Un prânz ușor te ajută să rămâi slabă

Metabolismul devine mai leneș la ora prânzului, de aceea e bine să eviți mâncărurile grele. În niciun caz nu sări peste această masă, deoarece corpul are nevoie de substanțe hrănitoare și astfel foamea te va face să cedezi chipsurilor, dulciurilor, fast-food-ului. Dacă masa de prânz conține foarte multe glucide și grăsimi, corpul va produce insulină și, atâta vreme cât aceasta este eliberată în organism, grăsimile nu vor fi arse, ci se vor depune. Pentru a fi slabă, alege salata cu piept de pui, ardeiul gras cu carne macră sau peștele cu legume.

Glucidele trebuie consumate ziua, iar proteinele mai ales seara

Nutriționiștii recomandă să consumăm 70-80% din alimente în prima parte a zilei. Seara, la cină, alege mâncăruri sărace în grăsimi, deoarece stomacul și intestinul lucrează într-un ritm foarte lent, iar grăsimile nu vor fi bine digerate și se vor depune. Consumă roșii, paste cu ulei de măsline, ciuperci și legume. De două ori pe săptămână renunță de tot la masa de seară.

Gustarea perfectă dinainte de a merge la culcare este pieptul de pui stropit cu zeamă de lămâie. Proteinele în combinație cu vitamina C stimulează natural arderea grăsimilor pe timp de noapte.

Credit foto: 123rf.com