Magneziul, elixir pentru organism

Magneziul, elixir pentru organism

Magneziul este un mineral esențial pentru buna funcționare a organismului. Corpul asimilează cel mai bine sursele naturale, fie din alimente, fie obținute prin filtrarea apei marine.
Un adult are, în medie, 20-30 g de magneziu în corp. Mare parte se găsește în oase. Restul este absolut necesar în procesul de producere a energiei și pentru transportul acesteia. Ajută și la metabolismul grăsimilor și al glucidelor. Are un rol important în buna funcționare a mușchilor. De aceea, un semn al carenței de magneziu sunt crampele musculare sau cârceii. O altă funcție este aceea de a menține un nivel optim de calciu în organism, favorizând absorbția lui. Altfel, excesul de calciu poate provoca formarea pietrelor la rinichi sau bilă.

Carența de magneziu = grave probleme de sănătate

Farmacistul Gabriela Ștefancu spune că lipsa magneziului poate crește riscul apariției bolilor de inimă și a diabetului. Apar aritmii, spasme musculare, nervozitate crescută, oboseală, dezechilibre psiho-emoționale, fobii, atacuri de panică. Duce la modificări ale comportamentului alimentar și implicit la îngrășare, pentru că persoanele care au acest deficit au poftă de mâncare nocturnă sau consumă cantități mari de ciocolată. La femei pot apărea schimbări ale ciclului menstrual, care devine neregulat, cu crampe puternice și sângerări prelungite.
La bărbați este afectată pe termen lung fertilitatea și secreția de testosteron. Dar nici un exces de magneziu în organism nu este benefic.

Nici dozele mari nu sunt bune

Administrarea necontrolată sau prelungită fără avizul medicului, poate avea efecte adverse cum ar fi: slăbiciune musculară, diaree, greață, tensiune scăzută, amețeli, confuzie, dureri de cap, meteosensibilitate, dificultăți respiratorii.

Surse alimentare:

► legume verzi – se găsește în special în frunze – spanac, salată verde, urzici, ceapă verde;
► fasole, mazăre;
► avocado, banane, caise deshidratate,  smochine;
► tofu;
► semințe de floarea-soarelui, nuci, arahide, migdale;
► orez brun, orz, ovăz;
► crustacee.
În plus, există ape minerale care conțin magneziu. Verifică pe etichetele produselor din comerț să vezi dacă au această calitate.

Sursă foto: 123rf.com