Macroul, printre cele mai sănătoase tipuri de pește

Credit foto: Shutterstock

De provenienţă atlantică, macroul este mai des întâlnit pe coasta nord-americană şi pe cea europeană, dar şi în Marea Nordului sau cea Mediterană. Se deplasază în bancuri care se apropie de ţărmuri vara pentru a se hrăni cu peşti mici şi creveţi și merită să îi fie cunoscute mai bine calităţile.

 

Multiple beneficii pentru organism

Ceea ce mulţi nu ştiu este că macroul ajută organismul să lupte împotriva bolilor de inimă, accidentelor cerebrale, tensiunii şi colesterolului. Deoarece e mai greu să ajungă în stare proaspătă în pescării sau în magazine, macroul este consumat pe piața din România adesea sub formă de conservă.

Rol în funcționarea sistemului nervos

Recunoscute pentru calitatea lor, conservele de macrou în ulei vegetal şi macrou în sos tomat aduc pe mesele românilor o carne delicioasă şi sănătoasă, cu un aport considerabil de acizi graşi (omega 3) şi de vitamina B12 care fac din acest peşte un aliment cu rol puternic în menţinerea funcţionării normale a sistemului nervos şi a formării sângelui. În plus, macroul este bogat în niacină (Vitamina B3), colină, folați, vitaminele E, D, A, K şi C, fiind totodată sursă de proteine.

Este consumat în diverse forme delicioase

Macroul poate fi servit în foarte multe variante de pregătire: de la cel fript pe grătar, prăjit în tigaie, fiert în ciorbă, pregătit la cuptor, până la cel conservat, marinat sau crud pentru sashimi. Astăzi, spre exemplu, încă se mai comercializează macroul sub formă de fileuri marinate în vin şi plante aromatice, aşa cum au procedat locuitorii francezi din Campagne-lès-Boulonnais, începând cu anul 1885. Românilor le place şi varianta afumată a acestuia, fiind asociată cu modalitatea tradiţională de conservare a cărnii pe parcursul anului.

Credit foto: Shutterstock

Încearcă și această rețetă de macrou la cuptor