M-am săturat de diete!

M-am săturat de diete!

Cum poți să obţii un echilibru în alimentaţie astfel încât să nu mai fii nevoită să ții diete? Cu ajutorul specialistului în nutriție îţi explicăm cum să rezolvi această dilemă.

 

Trecerea de la o dietă la alta nu este o metodă sănătoasă nici pentru corp, nici pentru minte. Dar dacă ții cont de câteva principii esențiale ale unei alimentaţii corecte avea energie, vei evita să te îngrași și vei ocoli frustrările. Iată ce spune Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție: 'Este foarte important realismul deciziilor pe care le iei. Nu trebuie să îți propui ca imediat să îți iasă totul perfect. S-ar putea să mai greşești la câte o masă, dar nu e o dramă, dacă pe termen lung reușești să faci o serie de schimbări sănătoase în alimentaţia ta'.

Primii paşi pentru o alimentație fără diete de slăbire:

– mănâncă legume la fiecare masă;
– consumă din toate grupele alimentare: legume, carne, ouă, cereale integrale, fructe, legume, leguminoase cel puţin o dată pe zi, fără a face exces de proteine şi grăsim;
– bea 2 litri de apă și/sau ceai pe zi;
– cumpără alimentele după o listă făcută în prealabil;
– mişcare 30 de minute pe zi sau o oră la două zile, organizat, şi încearcă să fii cât mai activă în activitatea cotidiană (alege scările și nu liftul, lasă maşina dacă ai de parcurs distanţe scurte sau mergi mai des la plimbare);
– dormi, odihneşte-te și alocându-ţi câteva minute pe zi pentru relaxare, timp în care poţi medita şi te poţi auto-evalua pozitiv.

Ordinea e importantă

– nu sări peste mese pentru că vei provoca organismul să îşi facă rezerve la mesele următoare;
– consumă fructele pe stomacul gol, dimineaţa sau cu 30 min înainte de masă;
– poți mânca gustări constând în seminţe crude, migdale, fistic, un fruct;
– nu bea apă imediat după masă, ci la aprox. 30 de minute pentru a nu-ți dilua sucul gastric.
– servește desertul la trei ore după masa de prânz şi nu mânca nimic după acesta cel puţin o oră şi jumătate;
– decât să bei un suc natural de fructe, mai bine mănâncă fructul. Conține mai multe fibre și are ingice glicemic mai mic.

Organizarea şi diversificarea mâncării sănătoase duce la succes

'Secretul celor care au succes în menţinerea unui stil de viaţă sănătos constă în organizare şi diversificare. Sunt acei oameni care par să se bucure de mâncare, care aleg fără frustrare ingredientele sănătoase şi care nu vorbesc niciodată despre noua dietă pe care vor să o înceapă. Rezultatele pozitive pleacă de la obişnuinţa de a mânca alimente sănătoase, de a avea în casă opţiuni nutritive pentru poftele culinare. Pofta de dulce se astâmpără la fel de bine cu un biscuit sau cu fursecuri din făină integrală şi curmale etc.. Apoi, factorul cel mai important în întreţinerea obiceiului de a mânca sănătos este cel care ţine de motivaţia personală: acceptarea faptului că o alimentaţie dezechilibrată şi nesănătoasă are drept consecinţă excesul ponderal, un aspect corporal inestetic şi, pe termen lung, boala.' (Cori Grămescu, coace de lifestyle și nutriție, www.cori.ro)

Cori Gramescu

Cori Grămescu

Credit foto: Shutterstock