Exercițiile fizice regulate reglează tranzitul intestinal. Cele mai recomandate sunt înotul și alergarea. Chiar dacă nu ai posibilitatea practicării unui sport, încearcă să mergi pe jos 30 de minute zilnic.

Evită alimentele iritante

Nu există un regim special, dar fiecare pacient își dă seama ce anume îi face probleme și ce nu. Varza, fasolea și anumite tipuri de mazăre provoacă adesea balonări și crampe. Se mai recomandă evitarea consumului de grăsimi, a cafelei sau produselor care conțin cafeină. Totodată, dacă ai probele cu diareea, este bine să mănânci mai puține produse lactate, fructe și îndulcitori artificiali. Dacă ești fumătoare, ar fi bine să te lași și pentru că acest obicei poate crea probleme în plus la stomac.

Calmante naturale

De multe ori, dacă nu se găsește vreo cauză clară a problemelor stomacului, acestea pot fi pe fond nervos și, de aceea, trebuie înlăturat stresul ca să scapi și de aceste manifestări neplăcute. Melisa și roinița sunt un adevărat calmant natural. Pentru a face ceai din frunze de melisă se fierb două-trei linguri de plantă, timp de 10 minute într-un litru de apă. Se lasă cinci minute să se limpezească, după care se strecoară. Se bea o cană cu ceai după masă.

Infuzie de roiniță pentru durerile de burtă

Frunzele de roiniță au un gust dulce acrișor foarte plăcut, așa că pot fi adăugate în salatele de fructe, la vinuri și în sucuri, iar ceaiul de roiniță are un gust foarte plăcut. Se poate face macerat la rece, dintr-o lingură cu plantă la 250 ml de apă. Se lasă timp de 6-8 ore la temperatura camerei, apoi se strecoară şi se bea pe stomacul gol. Se pot bea până la trei căni de macerat pe zi cu 30 de minute înainte de mesele principale. Infuzia se prepară după cum urmează: se aduagă o lingură de plantă la 250 ml de apă clocotită. Se lasă să stea acoperită timp de 30 de minute. Se strecoară și se bea înainte de masă, cel mult trei căni pe zi. Are efecte calmante și antispastice.

Sursa foto: 123rf.com