Cauzele pot fi multiple, de la binecunoscutele grețuri din perioada sarcinii și până la stări de anxietate. De vină pot fi și unele tulburări de echilibru provocate de probleme ale urechii interne, dar cel mai des, senzația neplăcută este dată de afecțiuni ale sistemului digestiv sau de intoxicații alimentare.

Răul de mișcare

Răul de mișcare este o probelmă pe cât de des întâlnită, și pe atât de neplăcută. Există câteva metode de a preveni stările de greață și de rău pe care acesta le generează. Atunci când ești într-un mijloc de transport, ar trebui să miști capul cât mai puțin, eventual să-l sprijini pe tetieră. Nu te uita în jos, nu încerca să citești sau să privești un film. Dacă ești în autoturism sau în autocar, alege să stai în față. În avion, solicită un loc lângă aripă. Înainte și în timpul călătoriei, consumă alimente ușor digerabile, în cantități mici. Evită mâncarea condimentată. Nu este recomandat nici să bei multe lichide. Dacă deja apar simptomele, ar fi bine să iei o înghițitură de apă minerală sau tonică. În cazul în care călătorești cu mașina, oprește și ieși la aer sau deschide geamul. Poți consuma doi-trei biscuiți sărați.

Ghimbirul combate stările de greață

Dacă ai rău de mașină, ghimbirul nu ar trebui să-ți lipsească atunci când pleci la drum. Acesta ajută și la diverse probleme mai ales în dispepsii, greață provocată de alimentația în exces sau gaze stomacale. Stimulează digestia și favorizează absorbirea mai bună a nutrienților. Se poate consuma ca atare, dacă reziști gustului iute. Mai poți bea o cană cu ceai de ghimbir. Prepară un decoct dintr-o bucată de un cm de ghimbir proaspăt curățat la o cană cu apă. Dacă ai pulbere de ghimbir, lași la infuzat o jumătate de linguriță la o cană cu apă timp de trei minute. După ce ajunge la o temperatură bună de băut poți adăuga lămâie și miere.

Sursa foto: 123rf.com