Ai insomnii sau stări depresive? În primul rând, ar trebui să faci o vizită la medic pentru a vedea despre ce este vorba. Dar, pe lângă tratamentul și investigațiile pe care ți le va recomanda specialistul, poți apela la leacuri din natură. Nu uita nici de câteva trucuri simple care alungă tulburările de somn.

Dacă simți că ești mai tot timpul obosită, încearcă să eviți, pe cât posibil, stresul fizic și psihic. De asemenea, este indicat să respecți un program care să presupună mai multă relaxare și să excludă suprasolicitarea. Resăectă un program regulat de somn, de 7-8 ore pe noapte, dar nu dormi mai mult decât este necesar. Mai mult de 9 ore de somn în cazul persoanelor adulte este asociat cu dereglarea metabolismului și cu apariția problemelor la nivelul inimii.

Substanța care aduce somnul

Dar atunci când suferi de insomnii, ai nevoie de ajutor pentru a putea dormi suficient. Totuși, nu te grăbi să apelezi la somnifere. Există și suplimente alimentare naturale care elimină tulburările de somn. Cele care conțin melatonină asigură scurtarea timpului necesar pentru a adormi, optimizând calitatatea somnului și crescând durata somnului profund, echilibrat, cu vise. Melatonina este componenta esențială a procesului de reglare a ritmului circadian, în cazul administrării orale imediat înainte de ora de culcare.

Plante cu efect sedativ

Macul este un alt ingredient cu efect sedativ și anxiolitic, promovând relaxarea la nivelul sistemului nervos central, acționând împotriva trezirilor nocturne și ajutând la creșterea capacității de adaptare la schimbările climaterice. De asemenea, passiflora și valeriana induc somnul pe cale naturală și contribuie la relaxare, asigurând un somn odihnitor și dimineți fără urmă de oboseală. Folosește tincturile din aceste plante conform indicațiilor de pe ambalaj. De asemenea, trebuie evitat consumul substanțelor ce afectează sistemul nervos central, în special în a doua parte a zilei și seara (cafea, băuturi răcoritoare cu cofeină, energizante, alcool).

Sursa foto: 123rf.com