Dacă te numeri printre oamenii care preferă pâinea albă, cel mai probabil, oricât de mult ai citi sau ai auzi despre cum e de preferat să alegi pâinea neagră sau cea cu tărâțe, tot gustul pâinii tale favorite va fi mai presus de orice. Medicul David Ludwig, specializat în controlul greutății la un spital din Boston (SUA), spune că ”cea mai neindicată variantă este să mănânci pe stomacul gol un aliment care are carbohidrați rafinați, deoarece îi va transforma în zaharuri”, notează organizația americană NPR, care l-a citat. Și este oferită și varianta salvatoare: ”De ce să nu mănânci pâine la finalul mesei?”. Conform site-ului Diabetes Care, unde își aduc contribuția medici din întreaga lume, este explicat că ”prin simpla schimbare a ordinii alimentelor se poate ține în frâu creșterea nivelului de zahăr din sânge.” Cu alte cuvinte, atunci când te așezi la masă înfometat(ă), nu începe cu sandvișul cu pâine, ci mai degrabă cu o salată. Îți va mai domoli foamea, iar când vei mânca și pâinea, aceasta va fi altfel asimilată și se va digera mai bine.

Nu e bine să ne săturăm cu glucide simple

Am dorit și părerea și unui specialist român cu privire la consumul pâinii albe. Tehnicianul în nutriție și coach de lifestyle, Cori Gămescu spune, și ea, că ”este bine cunoscut faptul că nu e o idee bună să ne săturăm cu glucide simple, că este mai sănătos să acoperim majoritatea caloriilor de peste zi cu legume, carne și fructe, iar glucidele simple, cu absorbție rapidă, cum este pâinea, să facă parte din alimentația noastră doar ocazional și în cantități mici. Practic, asta sugerează și ipoteza specialiștilor străini menționată anterior, o schimbare intermediară de comportament pentru cei care nu pot renunța complet la pâine.”

Ce (nu) se combină bine cu pâinea

Deși este de părere că ar trebui să limităm consumul de alimente procesate, ”dacă nu putem renunța la pâine”, spune Cori Grămescu, ”măcar să o înlocuim cu pâine integrală cu maia, care are mai multe fibre și un impact mai redus asupra glicemiei”. De asemenea, mai precizează nutriționistul, este important să asociem pâinea cu legume verzi cu fibre, care să scadă impactul asupra insulinei. Recomandarea este să nu se consume pâine în asociere cu grăsimi, fie că e vorba despre unt, brânzeturi grase, zacuscă sau alte preparate care conțin ulei.

Alimentația trebuie adaptată la efortul fizic

În societatea modernă, din păcate sedentarismul este o problemă reală. Ca să ne ferim de acumularea excesivă de kilograme, este indicat să ne adaptăm alimentația la efortul fizic tot mai redus peste zi și să renunțăm la alimentele bogate în glucide simple și în calorii goale. Câtă vreme ne vom baza alimentația pe alimente naturale, integrale, preparate dietetic, ar trebui să ne ținem greutatea sub control mult mai ușor. Consumând cu precadere legume, fructe, carne slabă, nuci și semințe crude, vom avea posibilitatea să ne alimentăm cu produse bogate în substanțe nutritive și sărace în calorii, reușind să ne păstrăm o stare bună de sănătate și un aspect corporal cât mai armonios.” (Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, www.cori.ro)

Cori Gramescu

Cori Grămescu

Credit foto: Flickr.com