Laptele de cânepă – de ce ar trebui să-l consumi

Laptele de cânepă - de ce ar trebui să-l consumi

Laptele de cânepă este obținut din semințele plantei și este o alternativă mai sănătoasă a laptelui de origine animală. Are o mulțime de beneficii pentru organism.

Laptele de cânepă vs laptele de vacă pasteurizat

Laptele de vacă pasturizat nu oferă organismului nutrienții necesari.

Anumite studii au artătat că acest lapte crește riscul de mortalitate și a facturilor osoase.

Laptele de cânepă este alternativa sănătoasă de care corpul are nevoie.

La fel de bune sunt și celelalte tipuri de lapte raw – de migdale, caju, cocos, orez, soia, ovăz.

Acestea sunt și super-alimente care ar trebui să facă parte din alimentația zilnică.

Laptele de cânepă, proprietăți

Acest lapte raw este ușor de digerat spre deosebire de cel de origine animală.

Semințele din care se obține laptele de cânepă conțin nutrienți și proteine.

– omega-3

– omega-6

– acid folic

– vitamina A

– vitamina E

– vitamina B12

– magneziu

– potasiu

– fier.

Semințele de cânepă, cannabis sativa (foto)

Toate aceste ingrediente fac bine imunității, pielii și părului, inimii, creierului, circulației.

De asemenea, ajută la sănătatea inimii, reduce colesterolul, reduce simptomele premenstruale, ale menopauzei, ale dermatitei atopice, tensiunea arterială.

Se pot consuma și contra oboselii, în sarcină și alăptare – la recomandarea medicului, diabet, osteoporoză, artrită, echilibrul hormonal.

Există două tipuri de cânepă – cannabis indica, pentru drog, și cannabis sativa, pentru obținerea de fibre textile, aceasta fiind și cea pe care o putem consuma fără probleme.

Semințele de cânepă din care se face laptele sunt decorticate, fiind începărtat învelișul cu perișorii ce au acțiune narcotică și halucinogenă.

Laptele de cânepă – cum îl prepari

Pentru un pahar de lapte aveți nevoie de circa 4 linguri de semințe de cânepă decorticate, 2 căni apă rece, miere, scorțișoară (opțional).

Se amestecă toate într-un blender până la omogenizare, apoi se strecoară cu ajutorul unui tifon.

Se păstrează la frigider până la 3 zile.

Doza medie de semințe, în cazul unui adult, este de 2 linguri pe zi.

Pot fi adăugate natural și în salate sau alte preparate, fără a le prepara termic.

O doză prea mare nu este recomandată deoarece îngreunează digestia, are valoare energetică mare, iar în anumite cazuri poate duce la dependență.

La fel ca multe alte alimente, orice ne poate aduce beneficii dacă folosim moderația.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Save