Învață să mănânci corect!

Învață să mănânci corect!

Ești mereu atentă la ce mănânci, dar rezultatele nu se arată? Nu înțelegi ce este în neregulă în modul în care te hrănești? Noi îți explicăm ce este greșit în alimentația ta, astfel încât să începi să mănânci sănătos.

Mănânci între mese

Fie că ești acasă sau la birou, dimineața, după-amiaza sau seara, simți mereu nevoia chiar și după o masă consistentă. Rezultatul? Te trezești că la sfârșitul zilei ai consumat alimente în marea lor majoritate grase sau dulci, în dauna siluetei și a sănătății.

Ce e de făcut?

Trebuie să fii atentă la ce conțin mesele tale principale. Astfel, pentru a rezista până la masa următoare, trebuie să beneficiezi de un aport nutritiv potrivit. Poți include în alimentație: făinoase (pâine, paste, orez, cereale, legume, cartofi) care generează energia necesară organismului, fructe și verdețuri bogate în fibre care dau senzația de sățietate. De asemenea, poți bea un pahar cu lapte, un ceai neîndulcit și nu uita de consumul de apă.

Nu gătești

Când te întorci de la serviciu pregătești o gustare rapidă cu ceea ce găsești prin frigider? Stilul aceste are dezavantaje. Faptul că nu gătești te poate determina să mănânci mai des mezeluri, brânzeturi grase (cașcaval, brânză topită etc.) biscuiți sau alte alimente bogate în zaharuri și grăsimi.

Ce e de făcut?

Învață să gătești fără efort. Mâncareea pregătită în casă este cea mai sigură metodă de a ști ce mănânci. Salatele din legume proaspete, pastele, orezul, supele se pot prepara foarte rapid. Chiar și carnea și peștele se gătesc ușor dacă le cumperi file. Dacă vrei să cumperi alimente gata preparate, alege unele care conțin legume și sunt bogate în vitamine și minerale.

Ții diete drastice

Chiar dacă ai sau nu kilograme în plus, ești mereu atentă la ceea ce mănânci. Trebuie să știi că este posibil să îți menții greutatea sau chiar să slăbești mâncând ceea ce îți place, dar corect. O dietă drastică poate fi dezastruaosă și cu un efect exact invers. Nu poți urma această la nesfârșit iar când renunți la ea tet poți îngrășa ai repede decât ai slăbit.

Ce e de făcut?

Nu elimina alimentele indispensabile ca: cerealele, lactatele, carnea macră și peștele și nu sări peste mese, mai ales peste micul dejun. Crezi că dacă renunți la una dintre aceste trei mese principale îți poți controla greutatea? Greșit. De fapt, riști să cazi mai repede în ispita unor alimente nerecomandate ca ciocolata sau alte dulciuri.

 

Credit foto: 123rf.com