Învață să aplici 5 tehnici sănătoase de gătit!

Învață să aplici 5 tehnici sănătoase de gătit!

Dacă stăpânești câteva tehnici de bază de gătit, poți transforma prepararea mâncării într-o artă, păstrând totodată în mâncare cât mai multe vitamine și minerale.

 

Îmbinând priceperea cu imaginația și condimentele de calitate poți avea rezultate uimitoare la gătit, iar gustul mâncării poate fi ca cel obținut de un maestru bucătar.

Gătit la grătar

Este un proces care necesită o tigaie cu striaţii sau un grătar amenajat în aer liber. Indiferent de modalitatea aleasă, un ingredient care te poate trece de la stadiul de începător la cel de avansat este condiment lichid pentru marinare. În doar 30 de minute, marinada universală va da cărnii o aromă deosebită, savoare și suculenţă, iar costiţele, copănelele de pui, friptura de miel sau de vită vor fi atât de apreciate încât oaspeţii îți vor cere și a doua porție.

Gătit la aburi

Este o tehnică folosită din cele mai vechi timpuri, care te ajută să păstrezi proprietăţile nutritive ale preparatelor. Această metodă presupune folosirea unei site, mâncarea fiind gătită în proprii aburi, fără adaos de apă sau de grăsimi. Vasele folosite sunt foarte importante în acest proces, iar timpul de gătit este mai mic decât în cazul fierberii sau a prăjirii. Vei obţine rezultate excelente în urma gătirii la aburi a legumelor, cărnii albe, a orezului și chiar a pastelor, primele necesitând o condimentare considerabilă înainte de preparare.

Fierberea

Se realizează prin adăugarea ingredientelor timp de câteva minute direct în apa ajunsă la temperatura specifică procesului. Este o metodă folosită atât pentru prepararea ciorbelor, ţinând cont de faptul că rădăcinoasele fierb mai greu, cât și a pastelor, a cărnii și a legumelor. Fierberea este folosită și în prepararea compoturilor. Pentru a pune în practică această tehnică ai nevoie de o oală și câțiva litri de apă. Restul e imaginație!

Înăbuşirea

Presupune rumenirea ingredientelor, urmată de fierberea la foc mic, timp îndelungat. Este ideală pentru tocăniţe, înăbuşirea fiind un procedeu prin care ingredientele se frăgezesc. Carnea de vită se înăbuşă cel mai greu, în timp ce carnea de pui și legumele se prepară într-un timp foarte scurt.

Sotarea

Este un procedeu care se realizează la tigaie, dar într-o cantitate mai mică de ulei sau de unt decât la prăjire, necesitând amestecul permanent al ingredientelor cu ajutorul unei palete sau prin aruncarea acestora ușor, în aer. Sotarea presupune, de fapt, o agitare continuă a ingredientelor până când acestea vor fi pătrunse. Se potrivește fructelor de mare, legumelor, cărnii albe și de porc. Este important să încingi tigaia înainte să adaugi untul.

Stăpânind aceste procedee, vei fi cu un pas în faţă în lumea gusturilor. De acum, îți rămâne doar să experimentezi și să transformi o necesitate pentru o viață de calitate, precum gătitul sătătos, în pasiune.

 

Credit foto: Shuttertock