”Este bine să avem un regim de viață sănătos pentru a menține o imunitate sporită a organismului. Atunci când crește posibilitatea contractării de viroze și infecții bacteriene, este necesar ți să-l ajutăm apelând la suplimente alimentare cu proprietăți imunostimulatoare”, spune Anca Bahrin, farmacist.

Citește și: Leacurile călugărilor ruși. Folosește-le și tu pentru sănătatea familiei tale!

Semnele imunității scăzute:

  • viroze respiratorii repetate,
  • infecții urinare dese,
  • tulburări de tranzit intestinal,
  • bronșite suprainfectate,
  • infecții ale pielii,
  • micoze vaginale sau bucale,
  • herpes bucal sau genital,
  • acutizarea unor boli cronice deja existente,
  • creșterea în volum a ganglionilor limfatici,
  • variații nejustificate ale greutății corporale,
  • oboseală constantă,
  • lipsa capacității de concentrare,
  • insomnie,
  • depresie,
  • reacții alergice fără o cauză știută.

Citește și: 5 metode eficiente pentru a-ți întări sistemul imunitar

Alimente de ajutor pentru întărirea imunității

  • iaurt și produse lactate cu fermenți vii (conțin probiotice);
  • ardei gras, fructe de culoare roșie, morcovi, cartofi dulci (sursă de vitamina A);
  • kiwi, ardei gras (pentru vitamina C);
  • semințe de floarea-soarelui(vitamina E);
  • pește gras: somon, ton, sardine (acizi grași esențiali Omega 6 și Omega 3):
  • carnea roșie care furnizează minerale (zinc, seleniu, cupru, fier);
  • afinele (care conțin antioxidanți);
  • ciupercile (bogate în seleniu, antioxidanți, complex de vitamine B, cu proprietăți antivirale, antibacteriene, anti-tumorale);
  • varza (antioxidanți);
  • migdalele (vitaminele B și E);
  • spanacul (ajută la regenerarea celulară);
  • broccoli (o sursă excelentă de vitamine A, C, B2, acid folic, potasiu, seleniu, fier, calciu)
  • ceaiul verde și negru (antioxidant)
  • ceapa și usturoiul (antivirale și antibacteriene).

Regim de viață sănătos pentru întărirea imunității

”Este important să avem un regim de viață sănătos pentru întărirea imunității. Ar trebui să avem o alimentație echilibrată, asociată cu mișcare în aer liber cel puțin 30 de minute pe zi (putem face mișcare și în balcon sau cu geamul deschis. Este bine să respectăm un program normal de somn (în medie 7-8 ore pe noapte), într-o cameră aerisită, cu o temperatură adecvată. În plus, este nevoie să avem perioade de relaxare, să evităm stresul, surmenarea, obezitatea, fumatul și consumul excesiv de alcool. Este esențială igiena corectă a mâinilor și utilizarea de batiste de unică folosință atunci când ne curge nasul, tușim sau strănutăm. Îmbracă-te adecvat (haine din fibre naturale, adaptate condițiilor meteo). Nu consuma alimente nesănatoase de tip fast-food și nici sucuri acidulate. Evită contactul cu persoane care prezintă deja simptome de viroze respiratorii și zonele foarte aglomerate. Mai poți ajuta organismul să își sporească rezistența cu ajutorul suplimentelor alimentare bazate pe probiotice, extracte naturale de plante, vitamine și minerale cu rol în creșterea imunității”, spune farmacista Anca Bahrin.

Sursa foto: 123rf.com