Alimente pentru o imunitate de fier

Alimente pentru o imunitate de fier

Descoperă cele mai bune opţiuni de toamnă pentru creşterea energiei și pentru a-ți proteja imunitatea organismului, asimilând nutrienţii necesari. 

Legătura dintre alimentaţie şi imunitate este binecunoscută. Astfel că meniul nostru merită analizat în totalitatea lui şi este importantă includerea, cât mai frecvent, a produselor valoroase pentru corpul uman, cu o gamă largă de nutrienți.

Peşte, ciuperci şi avocado

Produsele care conţin proteine de bună calitate sunt deosebit de importante. Peştele gras (tonul, sardinele, somonul) conţine atât proteine, cât şi acizi graşi esenţiali omega 3 care stimulează procesele de autoapărare a organismului. Ciupercile ajută şi ele la sporirea imunităţii, dacă sunt consumate cu regularitate. Proteinele vegetale, vitaminele din complexul B şi vitamina E, inclusiv fosforul şi potasiul conţinute de ciuperci activează sistemul de aparare. Cât despre avocado, acesta este fructul cu cel mai mare conţinut de proteine de foarte bună calitate. Asigură organismului grăsimi sănătoase şi antioxidanţi care împiedică apariţia dezechilibrelor hormonale, curăţă glandele suprarenale şi înzdrăveneşte sistemul imunitar.

Carne roşie şi ouă

Tot la categoria proteinelor pot fi incluse şi carnea roşie şi ouăle. De ce sunt importante? Pentru că primul dintre alimentele menţionate este bogat în proteine şi minerale (fier, zinc, crom, seleniu) de care sistemul imunitar are nevoie. Iar cel de-al doilea, oul, conţine pe lângă proteine toţi cei opt aminoacizi esenţiali, vitaminele A şi D, precum şi minerale (fier, seleniu, zinc).

Usturoi
Recunoscut ca un real stimulent pentru rezistenţa organismului, usturoiul conţine mangan, zinc, seleniu, germaniu, vitaminele A, C şi creşte puterea celulelor albe. Mai ales în anotimpul rece este bine ca usturoiul să fie consumat cu regularitate pentru că poate preveni sau încetini apariţia multor afecţiuni. Mai mult, reechilibrează nivelul de zahăr din sânge şi ajută la metabolizarea grăsimilor.

Seminţe şi ulei de cânepă

Produsele din cânepă sunt ingrediente minune în orice regim alimentar. Ele sunt surse vegetale de acizi graşi, antioxidanţi, vitamine şi minerale (potasiu, calciu, magneziu, sulf, fier şi zinc). De asemenea, conţin fibre şi aminoacizi esenţiali, fără a avea în compoziţie şi gluten. Atât seminţele, cât şi uleiul pot fi folosite la orice masă a zilei. Uleiul se foloseşte în salate şi după deschidere trebuie păstrat la rece, iar seminţele pot fi folosite aproape la orice preparat, inclusiv cu cereale.

Suplimente naturale: polen, păstura şi lăptişor

Atunci când alimentaţia pe care o avem este corectă, suplimentele nutritive nu sunt absolut necesare, însă de multe ori putem să stimulăm imunitatea dacă folosim preventiv produse apicole. 'Cele mai recomandate sunt polenul, păstura şi lăptişorul de matcă', spune medicul.

Și seminţele de dovleac protejează!

'O altă sursă importantă de vitamine, minerale şi aminoacizi sunt seminţele de dovleac. Datorită conţinutului ridicat de zinc, seminţele crude de dovleac întăresc sistemul imunitar şi neutralizează acţiunea nocivă a radicalilor liberi. Crocante şi gustoase, seminţele de dovleac sunt importante pentru prevenirea răcelii, dar şi pentru reducerea timpului de vindecare în cazul în care simptomele neplăcute şi-au făcut deja apariţia.' (Dr. Şerban Damian, Nutriționist acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit, www.superfit.ro)

Dr. Serban Damian poza nou mic

Dr. Șerban Damian

Credit foto: 123rf.com