Întâmpină vara cu un corp de invidiat: 4 soluții simple pentru probleme complicate

Întâmpină vara cu un corp de invidiat: 4 soluții simple pentru probleme complicate

De obicei aceasta este perioada din an în care sălile de sport se aglomerează peste măsură, scopul principal al tuturor fiind obținerea unui corp cât mai bine lucrat până la sosirea verii. În unele cazuri iarna a ajutat la depunerea câtorva kilograme suplimentare, iar proba costumului de baie se apropie cu pași repezi. Deși unii antrenori de fitness promit minuni în timp scurt, nu te lăsa indusă în eroare. Pentru un corp armonios e nevoie de mai mult decât de exerciții epuizante și diete foarte restrictive. Pune în aplicare sugestiile de mai jos, iar vara te va găsi încrezătoare și într-o formă perfectă.

 

Ia lucrurile cu calm

Drumul spre un corp de invidiat nu trebuie să fie unul stresant și obositor. De multe ori vei obține rezultate mai bune dacă faci lucrurile cu calm. În primul rând, abordează problema strategic. Stabilește ce îți dorești, cum poți obține asta și pune în aplicare un plan.

Apoi, pe lângă o alimentație echilibrată și sport, permite-ți luxul de a te răsfăța cel puțin o dată pe săptămână într-un centru de înfrumusețare. Există nenumărate tratamente corporale eficiente, ce folosesc tehnologie modernă, care te pot ajuta să scapi de celulită. și să ai o piele mult mai fermă. Pe lângă faptul că nu implică niciun efort din partea ta, acestea pot fi chiar relaxante. În plus, produsele profesionale au efecte garantat mai bune decât cele disponibile în supermarketuri sau farmacii.

 

Identifică problemele

Este nevoie să slăbești, să te îngrași sau doar să tonifiezi anumite zone? Calculează-ți indicele de masă corporală și află dacă trebuie să pierzi sau, dimpotrivă, să câștigi câteva kilograme. Indicatorul este recunoscut științific și arată greutatea ideală pentru o viață sănătoasă, în funcție de înălțime și vârstă. Odată stabilit acest detaliu, identifică zonele cu probleme. Brațele nu mai sunt la fel de ferme? Sau poate nu mai ești suficient de mulțumită de aspectul posteriorului tău. Ori poate abdomenul nu mai are aspectul plat pe care ți-l dorești. Există exerciții și sporturi care te ajută să antrenezi fiecare grupă de mușchi în parte. Dacă îți place mișcarea în aer liber, alergatul te va ajuta să îți tonifici musculatura picioarelor, a feselor, dar și a abdomenului și a brațelor. Atunci când te urci pe bicicletă, mușchii abdomenului și ai spatelui se contractă pentru menținerea echilibrului, iar cei ai picioarelor, la pedalat. Musculatura brațelor este de asemenea solicitată pentru susținere. Și înotul te ajută să lucrezi mare parte a mușchilor, în special pe cei ai spatelui și ai brațelor. Iar avantajul este că articulațiile nu sunt solicitate.

 

Fă exerciții cu greutăți

Exercițiile cu greutăți te pot ajuta să scapi de grăsimea inestetică și să-ți întărești musculatura. Contrar multor păreri, mușchii nu se vor dezvolta în mod excesiv, în primul rând pentru că majoritatea femeilor nu au hormonii necesari pentru ca acest lucru să se întâmple. Dacă scopul tău este să scapi de câteva kilograme, exercițiile cardio te vor ajuta cu siguranță. Însă, spre deosebire de acestea, exercițiile cu greutăți vor îndepărta doar grăsimea, fără a reduce masa musculară. Mai ales că, potrivit studiilor, între 30 și 50 de ani vei pierde aproximativ 10% din totalul masei musculare.

Exercițiile cu greutăți ajută și la îmbunătățirea metabolismului. După fiecare antrenament organismul va consuma energie pentru repararea fibrelor musculare.

Un alt avantaj al acestor exerciții este faptul că ajută la creșterea densității osoase. Un studiu a arătat ca după 16 săptămâni de antrenament, densitatea osoasă a participanților a crescut în mod vizibil.

 

Atenție la ce mănânci

O alimentați cât mai echilibrată este esențială dacă îți dorești un corp perfect. Majoritatea specialiștilor sunt de acord că ceea ce mănânci este cel puțin la fel de important ca sportul din acest punct de vedere. Aplică fără excepție recomandările principale, pe care cel mai probabil le cunoști. Ferește-te de zahărul alb, de produsele rafinate precum mezelurile, de făina albă, prăjeli și grăsimi vegetale hidrogenate. Optează în schimb pentru cât mai multe fructe, cereale și legume, mai ales că vremea bună va face grădinile în curând să rodească.

Începe întotdeauna ziua cu un pahar mare de apă și un mic dejun sățios. În loc să ții regim, este de preferat să adopți un stil de viață cât mai sănătos și echilibrat. Dacă ai neapărat poftă de o bucată de ciocolată, sau de o prăjitură, gustă în loc să te abții. Cu cât îți impui mai multe restricții, cu atât e mai probabil să nu reușești să-ți pui planurile în aplicare. Moderația și echilibrul sunt întotdeauna cheia succesului.

Felul în care arătăm este important pentru majoritatea dintre noi. Ne place să fim admirați de cei din jur și să ne simțim cât mai bine în pielea noastră. Însă nu uita că acest lucru nu este posibil fără determinare și încredere în tine. Înarmează-te cu răbdare și sigur vei reuși în tot ceea ce îți propui.

 

Sursa foto: Shutterstock

Loading...