Înotul este cel mai bun exercițiu fizic pentru toate vârstele

Înotul este cel mai bun exercițiu fizic pentru toate vârstele

Înotul poate fi considerat cel mai bun exercițiu fizic pentru persoane de toate vârstele. Este o activitate recreațională și, poate, mai mult decât un simplu sport. Află despre beneficiile sale.

Înotul este o preocupare ce îți poate salva viața la nevoie, o activitate fizică ce te menține în formă, este distractiv, relaxează, oferă încredere în sine.

În afara acestor beneficii, înotul poate deveni dintr-un simplu hobby un sport competițional.

Există o mare varietate de beneficii pentru sănătate fizică și psihică ale activităților în apă.

Este bun deopotrivă pentru cei mici și pentru vârstnici, pentru cei care au probleme cu greutatea sau care au nevoie de recuperare fizică pentru diverse boli.

Înotul, cel mai bun exercițiu fizic. Cum te ajută

Un antrenament total

Este un exercițiu fizic complex ce implică folosirea tuturor tipurilor de mușchi. Atunci când înoți folosești tot corpul.

Sportul în apă lucrează mai bine musculatura, căci apa fiind mai densă decât aerul solicită mai mult mușchii și corpul.

Acest sport întărește inima, dar și plămânii, ajută unei circulații a sângelui mai bune.

Un sport mai puțin periculos

Spre deosebire de alergare sau sărituri, înotul solicită mai puțin încheieturile.

Cum nu există impactul cu solul, încheieturile tale sunt protejate de pericole.

Corpul devine mai ușor în apă, ceea cel face perfect pentru un sport ce poate fi practicat de oricine.

Daca esti scufundat până la talie, greutatea corpului scade cu 50%, daca ești până la piept – vei susține doar 25-35% din greutatea corpului, iar dacă apa îți ajunge până la gât ești mai ușor cu 90%, greutatea fiind susținută de apă.

Un sport mai sigur

Cel mai bun sport, înotul, te expune la mai puține pericole de accidentare față de celelalte care există.

Cel mai adesea, înotătorii au tendința de a se răni la umăr, fiind și destul de solicitat, căci este nevoie de mișcări repetitive.

Utilizarea excesivă a mușchilor rotației manșonului, a mușchilor scapulari și a mușchilor din partea superioară și inferioară a spatelui poate provoca dureri din cauza oboselii și duce la tendinită sau bursită.

În cazuri mai severe, sunt posibile dislocări sau rupturi ale manșetei rotatoare.

Înotul mărește tonusul muscular

Nu se spune degeaba că este cel mai bun sport, căci ajută la creșterea musculaturii și a tonusului, crește rezistența fizică.

Pentru că apa susține mult din greutatea corpului, înotul este un exercițiu perfect pentru persoanele mai în vârstă.

Ține greutatea sub control

Înotul te ajută să arzi multe calorii și să-ți menții greutatea sub control. Unde nu mai pui că în timp ce slăbești și îți definești formele, te și relaxezi.

Poți să arzi 100 de calorii înotând liber 10 minute. Stilul fluture te ajută să arzi 150 de calorii, stilul bras 60 de calorii.

Atunci când faci înot ai și un apetit mai ridicat, de aceea, pentru a atinge greutatea dorită este necesar să faci acest sport constant și să ai o dietă sănătoasă.

Înotul este cel mai bun sport pentru toate vârstele. Poate fi practicat de copii, gravide, persoane în vârstă, cu probleme de greutate corporală, pentru recuperarea fizică.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto