Primul lucru pe care trebuie să îl faci după o perioadă de exces alimentar când e posibil să simți și senzația de greață și/sau balonare este să te hidratezi corespunzător. Este recomandat să bei până la trei litri de apă pe zi, cu îngiţituri mici şi la un interval constant de timp.

”Evitaţi să consumaţi cantităţi mari de apă într-o perioadă scurtă, pentru că vă vor face să vă simţiţi şi mai balonaţi şi vor spori disconfortul. De asemenea, timp de 3 zile, începeţi fiecare dimineaţă consumând două căni de apă caldă cu câte o linguriţă de zeamă de lămâie, care acţionează ca un diuretic uşor şi detoxifică ficatul. Dacă nu puteţi bea suc de lămâie, apelaţi la cel de merişoare sau la oţet de mere. Continuaţi apoi să beţi două căni de apă călduţă la trezire, dar simplă, fără adaosul de lămâie/oţet. Şi, nu în ultimul rând, faceţi pauză la alcool, care vă supune ficatul unui stres suplimentar, deshidratează organismul şi vă provoacă poftă de mâncare nenaturală, care vă împinge la alte excese alimentare.”, recomandă specialistul în nutriţie Cori Grămescu.

Remedii care te scapă de starea de balonare

Balonarea este cauzată de acumularea de lichid sau gaz în abdomen, rezultând un disconfort sporit mai ales după o masă copioasă. Cel mai bine este să eviți să mănânci alimente care produc balonare: carne şi brânzeturi grase sau prăjite, legume prăjite, produsele care conţin sare şi condimente în exces, sucuri acidulate dulci sau produse cu îndulcitori artificiali, produse lactate consumate în exces precum şi fructe consumate în cantităţi mari, în special dacă sunt asociate cu alte alimente. Lista se încheie cu produsele care conţin amidon în cantităţi mari (pâinea albă, dulciuri procesate, sosuri cu amidon).
Totodată, seminţele de fenicul, ghimbirul şi piperul negru sunt condimente care pot fi adăugate în mâncare şi care au efecte demonstrate de reducere a balonării.

Fără greaţă şi aciditate crescută

Adesea, o masă copioasă este urmată de o senzaţie uşoară de greaţă, iar balonarea poate fi acompaniată de aciditate gastrică crescută. Avem din fericire remedii naturale pentru aceste manifestari neplăcute.

  • Ghimbirul este aliatul cel mai de încredere. El reduce senzaţia de greaţă, balonarea şi uşurează procesul digestiv. Poate fi consumat crud, confiat sau sub formă de ceai.
  • Limonada digestivă este şi ea recomandată. Peste o lingură de zeamă de lămâie adăugaţi o linguriţă de oţet de mere şi două linguriţe de miere, diluate într-un pahar de apă.
  • Ceaiurile de mentă, lămâie, scorţişoară sau zmeură reduc senzaţia de greaţă, mai ales dacă sunt servite cu ghimbir proaspăt şi lămâie.
  • O linguriţă de seminţe de chimen, măcinate, amestecate cu un iaurt natural reduc senzaţia de greaţă şi de balonare.
Cori Gramescu

Cori Grămescu, Coach de lifestyle și nutriție, www.cori.ro

Credit foto: 123rf.com