Începe ziua cu un mic dejun plin de energie!

Începe ziua cu un mic dejun plin de energie!

„Cine se trezeşte de dimineaţă, departe ajunge', însă nu fără un mic dejun bun și consistent. Prima masă a zilei îţi influenţează tonusul şi activitatea, putând să-ţi asigure multă energie.

 

Începe fiecare zi cu zâmbetul pe buze mâncând la micul dejun preparate care îți plac, fără a neglija însă aportul energetic. Pentru un mic dejun sănătos, consistent, cu aport ridicat de proteine, iată câteva variante:

Cremă de banane cu seminţe de chia

Este o porţie de sănătate asezonată cu fibre, care sigur îi va mulţumi şi pe cei mai pretenţioşi vegetarieni. Ai nevoie de 350-400 g de lapte de cocos care se pune la fiert. Din acesta, se iau 250 de grame şi se amestecă foarte bine cu doua gălbenuşuri. Amestecul se răstoarnă peste laptele rămas şi se lasă la foc mediu aproximativ 5 minute, amestecând continuu până se îngroaşă. Crema obţinută se pune într-un blender, peste care se adaugă o banană tăiată felii, 4-5 curmale, 1 lingură de vanilie, 50 de grame de seminţe de chia, 2 linguriţe de scorţişoară şi un praf de sare. Se amestecă bine şi se porţionează pentru a fi lăsat peste noapte în frigider. Se serveşte asezonat cu banane şi nuci prăjite. Un deliciu!

Clătite cu ton și cremă de brânză

Din rândul preparatelor matinale energizante nu pot lipsi clătitele, care pot fi umplute cu tot ceea ce imaginaţia îţi spune. Poți încerca o reţetă cu ton şi cremă de brânză. Pentru prepararea clătitelor, ai nevoie de 2 gălbenuşuri pe care le amesteci cu puţină sare şi două linguri de smântână. Se omogenizează cu 2 linguri de ulei şi 2 căni şi jumătate de lapte. La final se toarnă în ploaie 2 căni de făină şi se amestecă energic cu un tel. Se lasă deoparte 15 minute, timp în care amesteci într-un blender 200 de grame de brânză de vaci, două linguri de smântână şi sare peste care se adaugă mărar verde tocat. Când clătitele sunt coapte, umple-le cu cremă de brânză, Eva ton în suc propriu şi ceapă verde tocată mărunt! Topingul de parmezan şi fistic vor face din acest mic dejun o încântare.

Musli cu fructe, semințe și lapte

Şi pentru că vorbim despre dejunuri sanătoase, nu putem trece cu vederea musli-ul. Amestecă 1/4 măr verde mărunţit, 1/4 lingură de scorţişoră și câte o jumătate de lingură de seminţe de chia, seminţe de floarea soarelui, seminţe de dovleac, goji, stafide, lapte (de văcuță, de migdale, de soia) şi fulgi de ovăz şi vei obţine o gustare de te lingi pe degete.

Indiferent de preferințele tale culinare, nu sări peste micul dejun și începe-ți ziua cu avânt și forță pentru a realiza tot ceea ce ți-ai propus de cu seară!

Credt foto: Shutterstock