Încearcă o porție de castane!

Încearcă o porție de castane!

Au un conținut redus de grăsimi, nu conțin colesterol și nici gluten. Iată trei motive pentru care ar trebui să încerci o porție de castane.

 

Castanul comestibil este originar din Asia. Pe continentul european, castanul este menționat prima oară în Grecia în urmă cu circa 3000 de ani. În prezent, cele mai mari importatoare de castane sunt Japonia, China, Spania și Italia. Cu un conținut dublu de amidon față de cel al cartofilor, castanele sunt folosite în China, Japonia și în unele țări din sudul Europei ca substituent al cartofului sau pentru fabricarea pâinii. De aceea, castanul este cunoscut aici și sub denumirea de 'arbore de pâine'.

Rudele dietetice ale nucilor și alunelor

Înrudite cu nucile și alunele, castanele conțin de 20 de ori mai puține grăsimi decât acestea. În plus, o cantitate de castane are jumătate din caloriile eliberate de aceeași cantitate de orice tip de nuci sau de alune (215 calorii la 100 g). În schimb, o porție de 100 g de castane furnizează circa o treime din doza zilnică recomandată de vitamina E, un sfert din cea de vitamina B6 și cantități considerabile de vitamina C și de potasiu. De asemenea, ele aduc în organism multe fibre, dar și proteine ușor asimilabile, cu o calitate comparabilă cu cea a proteinelor provenite din ouă.

Castanele sunt bune pentru inimă

Pentru că nu au deloc colesterol și conțin foarte puțin sodiu, castanele sunt recomandate în alimentația celor cu afecțiuni cardiace. Castanele sau produsele obținute din făina de castane pot fi consumate fără probleme și de către cei cu intoleranță la gluten.

 

Credit foto: Flickr.com