Îmbrățișarea ne face să ne simțim bine, fără îndoială.

Când suntem triști sau dezamăgiți, o îmbrățișare caldă poate ameliora o parte din durere.

Când suntem fericiți, vrem să împărtășim bucuria oferindu-le celorlalți o îmbrățișare mare și puternică. Știm, intuitiv, că îmbrățișările sunt sănătoase.

Dar există și alte avantaje, în afară de senzația de căldură și de împlinire.

Se pare că există motive științifice importante de ce îmbrățișările sunt bune pentru tine și copilul tău.

O îmbrățișare de 20 de secunde vă poate ajuta copilul să devină mai inteligent, mai sănătos, mai fericit, mai rezistent și mai aproape de părinte.

Iată beneficiile științifice ale îmbrățișării.

10 mici schimbări pentru o familie mai sănătoasă și fericită în 2018

Îmbrățișează-ți copilul cât mai des. Iată 7 beneficii ale acestui gest

1. Îmbrățișează-ți copilul cât mai des și va fi mai isteț

Orice copil are nevoie de o stimulare senzorială diferită pentru dezvoltarea normală.

Contactul cu pielea sau atingerea fizică, cum ar fi îmbrățișarea, este una dintre cele mai importante stimulente necesare pentru a crește un creier sănătos și un corp puternic.

În orfelinatele din Europa de Est, copiii au rar contacte fizice cu adulții, cu îngrijitorii.

Ei petrec de multe ori 22-23 ore din zilele lor în patuturile lor.

Abia hrănirea cu biberonul presupune o minimă interacțiune umană.

Acești copii se confruntă adesea cu multe probleme, și le este afectată dezvoltarea cognitivă.

Cercetătorii au descoperit că, atunci când sugarii instituționalizați au primit încă 20 de minute de stimulare tactilă (atingere) pe zi timp de 10 săptămâni, aceștia au obținut un scor mai mare la evaluările de dezvoltare.

Studiile au constatat, de asemenea, că nu toate tipurile de atingere sunt benefice.

Doar o atingere care îngrijește, cum ar fi îmbrățișarea blândă, poate oferi o stimulare pozitivă pe care trebuie să o simtă un creier tânăr.

Cum îți ferești copilul de pedofili. Ce trebuie neapărat să știe pentru a nu fi o victimă

2. Îmbrățișează-ți copilul cât mai des și va crește armonios

Atunci când copiii sunt lipsiți de contact fizic, corpurile lor se opresc din crescut, în ciuda aportului normal de nutrienți.

Acești copii suferă de un eșec al dezvoltării.

Această deficiență de creștere poate fi îmbunătățită atunci când sunt asigurate atingerile și îmbrățișările.

Îmbrățișarea declanșează eliberarea de oxitocină, cunoscută și sub numele de hormonul de dragoste.

Acest hormon simt bine are multe efecte importante asupra organismului nostru. Unul dintre ele este stimularea creșterii.

Studiile arată că îmbrățișarea poate spori imediat nivelul oxitocinei.

Atunci când oxitocina este crescută, sunt crescuți și câțiva hormoni de creștere, cum ar fi factorul de creștere-I de tip insulină (IGF-1) și factorul de creștere a nervilor (NGF).

Îmbrățisările pot spori creșterea copilului.

3. Îmbrățișează-ți copilul cât mai des și va fi mai sănătos

Îmbrățișările sunt sănătoase. Nivelul de creștere a oxitocinei poate întări sistemul imunitar.

Reduce concentrațiile plasmatice ale hormonilor tiroidieni, ceea ce determină vindecarea mai rapidă a rănilor.

Messenger Kids pentru copiii sub 13 ani, o nouă aplicație Facebook

4. Îmbrățișează-ți copilul cât mai des și va fi mai calm

Îmbrățișările sunt bune pentru sănătatea emoțională a copilului.

Nimic nu poate calma o criză de nervi a copilului mai repede decât o îmbrățișare mare de la mama.

Mulți părinți se îngrijorează că îmbrățișarea unui copil care este nervos îi recompensează comportamentul rău cu atenție. Dar nu este așa.

Atunci când un copil are o criză de isterie sau este nervos, ei nu sunt încăpățânați, ci pierd controlul emoției lor. Nu se pot autoregla.

Reglarea emotiilor funcționează ca o mașină. La mașină, pedalele funcționează separat pentru a controla viteza.

În sistemul nostru nervos, ramura de excitare și ramura calmantă sunt cele două sisteme care lucrează separat pentru a ne controla emoțiile.

Legănatul copilului în brațe dă sau nu dependență

Atunci când un copil plânge intens, ramura de excitare este prea activă, în timp ce ramura de calmare (frâna) este subactivă.

Imaginați-vă că conduceți în timp ce apăsați complet pedala de accelerație și nu folosiți deloc frâna.

Îmbrățișând copilul nervos îl ajutați să evite un accident emoțional.

Îmbrățișarea declanșează eliberarea hormonului oxitocină, care poate reduce nivelul hormonului de stres și poate contracara efectele anxietății.

5. Îmbrățișează-ți copilul cât mai des și va fi mai ascultător

La naștere, sistemele nervoase ale copiilor nu sunt suficient de mature pentru a regla singure emotiile mari.

Acesta este motivul pentru copiii care au emoții intense și un timp dificil de oprire.

În timpul stresului, un nivel ridicat de cortizol este eliberat care circulă prin corp și creier.

Când este lăsat pentru o perioadă prelungită de timp din cauza incapacității unui copil de a se regla, acest nivel toxic al hormonului de stres va afecta sănătatea copilului, fizic și mental.

Studiile arată că expunerea excesivă la hormonul de stres poate compromite sistemul imunitar al copilului și poate afecta raționamentul memoriei și vorbirii mai târziu în viață.

De asemenea, poate duce la depresie atunci când copilul crește.

Îmbrățișările pot declanșa eliberarea de oxitocină pentru a reduce nivelul de hormon de stres și a preveni efectele dăunătoare.

Îmbrățișarea îi ajută pe copii să învețe să-și regleze propriile emoții și să devină mai rezistenți.

Realizează chiar tu cele mai frumoase amintiri de familie

6. Îmbrățișează-ți copilul cât mai des și va fi mai fericit

Îmbrățișarea ajută optimismul și sporește stima de sine.

Oxitocina puternică face ca un copil să se simtă iubit.

7. Îmbrățișează-ți copilul cât mai des și veți fi mai apropiați

Îmbrățișările sporesc încrederea, reduc teama și îmbunătățesc relația dintre voi.

Îmbrățișarea promovează atașamentul sigur și îmbunătățește legătura dintre părinți și copii.

Ori de câte ori aveți ocazia, îmbrățișați-vă copilul dar și partenerul pentru a vă bucura de toate beneficiile acestui gest minunat.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto