Iertarea este baza pentru o relație de cuplu împlinită

Iertarea este baza pentru o relație de cuplu împlinită

Iertarea este baza pentru o relație de cuplu împlinită. Dacă unul greșește și celălalt ține în el resentimente, mai devreme sau mai târziu vor apărea probleme, certuri sau chiar se vor despărți. Învață de la specialistul nostru cum să fii mai îngăduitoare și să ai o căsnicie fericită.

Iertarea este baza pentru o relație de cuplu împlinită – Etapele iertării

Nu este ușor să treci cu vederea ceva ce doare. Chiar și cele mai mici greșeli pot fi supărătoare, dar când vorbim de lucruri grave. ”S-ar putea să simți simți la început furie, tristețe, dezgust, dispreț etc.”, observă specialistul și te atenționează că ”iertarea nu este ceva de moment, ci o atitudine pe termen lung. Dacă tu zici pe moment că e în regulă, dar, de fapt, lună de lună îi reamintești soțului ce a făcut, înseamnă că nu ai ajuns la iertare. Aceasta este ceva în care crezi sincer, din tot sufletul și reprezintă un capitol încheiat. Cu cât este mai mare abaterea bărbatului și te-a durut mai tare, cu atât este mai dificil. O problemă foarte complexă este și cea a reclădirii încrederii. Cu cât abaterea a fost mai mare, cu atât este mai greu. Însănătoșirea cuplului se face în timp. Contează exemplul personal, grija față de partener, corectitudinea și principiile de viață aplicate constant.

Cum îți înveți copilul să-și ceară iertare

Iertarea este, de fapt, singura soluție

psihoterapeut Tedy Creștin, Tel: 0726.852.395

psihoterapeut Tedy Creștin, Tel: 0726.852.395

 

Chiar dacă partenerii se despart pentru că nu mai au încredere unul în celălalt, iertarea este singura soluție pe termen lung”, avertizează Tedy Creștin. Învățăturile budiste spun că a reține furia în tine este ca și cum ai lua un cărbune încins cu mâna goală pentru a arunca într-un om. De fapt, te vei arde pe tine însuți. Este normal să ai emoții negative, dar poți să le convertești în lucruri utile pentru tine. Poți învăța să o folosești în mod asertiv pentru a-ți alimenta motivația și pentru a atinge alte scopuri”, a mai spus psihoterapeutul. Cu alte cuvinte, este important să știm cum să comunicăm atunci când ne simțim răniți de celălalt. Ar fi bine să-i spui ceea ce simți, nu să-l acuzi și să înțelegi și punctul lui de vedere.

Citește și:

 

Sursa foto: 123rf.com

Loading...