Idei de mic dejun rapid și sănătos pe placul celor mici

Mic dejun rapid și sănătos pentru copii - mamă și copil servesc micul dejun

Diminețile pot fi haotice. Trebuie să pregătești copilul pentru școală și să fugi cât mai repede la serviciu. Micul dejun îl luați pe fugă, dacă îl mai luați. Totuși, acesta este cea mai importantă masă a zilei. Iată câteva idei de mic dejun rapid și sănătos pe placul celor mici.

Specialiștii în pediatrii observă că creierul copiilor funcționează mai bine dacă micuțul a luat micul dejun și a consumat anumite alimente care îl stimulează. Micul dejun ideal pentru copii (și nu numai) trebuie să conțină carbohidrați, proteine și grăsimi sănătoase pentru a-i asigura energia până la prânz. Nu trebuie să uiți nici fructele și legumele atunci când pregătești un mic dejun rapid și sănătos pe placul celor mici.

Reguli pentru un mic dejun rapid și sănătos pe placul celor mici:

  • Ar fi bine să aibă la dispoziție alimente din aceste 5 grupe: legume, fructe, cereale integrale, lactate și proteine sănătoase;
  • Ideale sunt alimentele cât mai simple și nu prelucrate (de exemplu, cerealele integrale și muesli ar trebui preferate unui croissant sau unui pachet de biscuiți; un fruct proaspăt gemului sau biscuiților cu gem etc.)
  • Dacă sunt și alimente mai puțin sănătoase, măcar adaugă și ceva mai sănătos. De exemplu, la umplutura de clătite adaugă banane proaspete. La cerealele prelucrate cu zahăr și E-uri adaugă iaurt și o mână de fructe tăiate bucățele.
  • Oferă mai multe alimente din care poate alege. Ar fi bine să fie mai multe opțiuni sănătoase. Devine plictisitor să aibă același bol cu cereale în fiecare zi.
  • Prepară micul dejun de seara sau pune la îndemână la frigider ce veți mânca să nu fie nevoie să pierzi timp de dimineață.

Află o rețetă delicioasă de brioșe cu zmeură, numai bună pentru micul dejun!

Idei de mic dejun rapid și sănătos pe placul celor mici:

  • Ouă fierte în jumătate de avocado și roșii servite cu pâine integrală;
  • Ochiuri românești cu sos din mirodenii și iaurt în care poți adăuga legume tăiate mărunt. Servește-le cu pita.
  • Vafă caldă din cereale integrale cu brânză dulce și fructe sau cu brânză sărată și legume;
  • Omletă cu ceapă verde și legume, servită cu iaurt și pâine integral
  • Quinoa fiartă amestecată cu fructe, scorțișoară, vanilie, nuci, semințe și lapte.
  • Ovăz la borcan. Pune ovăz într-un sfert de borcan de cu seară la înmuiat. Dimineața adaugă fructe uscate, nuci, semințe și lapte cald.
  • Mix de fructe proaspete cu iaurt.
  • Pitta cu humus, castravete și mentă.
  • Salată cu ou tare tăiat, avocado, roșii, semințe de floarea-soarelui și măsline.

Sursa foto: 123rf.com

 

Sursa foto: 123rf.com