Sendvișuri interesante

Atunci când este nevoie de o gustare consistentă, sendvişurile sunt piesa de rezistenţă. Pentru ca școlarul să nu se plictisească să aibă tot timpul aceeași mâncare la el, poţi folosi diverse tipuri de pâine. Ar fi bine să conţină făină integrală, secară sau graham, care este mai hrănitoare, având un conţinut ridicat în fibre, vitamine şi magneziu. Pentru copiii mici, le poți tăia în diverse forme (triunghiuri, cercuri, inimioare etc.) ca să fie mai atractive. Mai poți folosi pita (pâinea arăbească).

Pentru umplutură, variantele sunt destule: carne la grătar, telemea, caşcaval, felii de ouă fierte sau omletă. Mai poți folosi crema de brânză preparată în casă din brânză dulce amestecată cu unt, mărar și pătrunjel tocat, diverse condimente cum ar fi boia dulce (care îi va da o culoare roșiatică) sau chimen. Este de preferat, mai ales pentru copii, să nu le dai mezeluri care au un conţinut mare de aditivi alimentari nocivi sănătăţii. Neapărat, adaugă frunze de salată verde, felii subţiri de roşii sau castraveţi. Mai poți face și sendvici cu ton: amestecă tonul dintr-o conservă cu maioneză, măsline fără sâmburi, bucățele de ou fiert și adaugă salată verde.

Una dintre marile probleme cu sendviciurile este că se umezesc. Ca să nu se întâmple asta, plasează feliile de roșie în centru și pune între ele și pâine o frunză de salată. Ai grijă ca brânza telemea să fie bine scursă. Este de preferat să le împachetezi în folie alimentară pentru că șervețelele se pot deteriora mai ușor.

Sucuri pe gustul lui

Multe sucuri din comerț conțin prea mult zahăr și aditivi alimentari. Consumate în exces, pot duce la obezitate și cresc riscul de a face diabet și alte boli. Pentru ca cel mic să nu fie tentat, îi poți da, de acasă, suc de fructe proaspăt sau apă plată, în care ai adăugat puțin suc de lămâie sau de portocală și două lingurițe de miere. Iaurturile de băut sau laptele cu cacao pot fi o alternativă gustoasă. În plus, conţin calciu şi glucoză, care îi dau copilului energia de care are atâta nevoie la învăţat şi la joacă.

Un desert delicios

Pentru desert, îi poți da un baton de ciocolată mic, dar nu în fiecare zi. O variantă mai sănătoasă sunt batoanele de cereale și, mai ales, fructele, care nu ar trebui să lipsească din pachet. Pot fi proaspete, de sezon, sau uscate (stafide, curmale, smochine etc.). O gustare interesantă sunt și morcovii sau alunele. Din când în când, mai poți să-i dai chec sau plăcintă făcută în casă.

Prânz… interactiv

Dacă îl implici și pe cel mic în prepararea pacheţelului, va mânca mai cu poftă. Așa că, dacă ai timp, ia-l cu tine la cumpărături și alegeți împreună. Explică-i ce este mai sănătos și nu îl lăsa să ia prea multe dulciuri. Acasă, seara, ia-l să te ajute să faceți sendvișuri, să spele fructele și să împacheteze mâncarea. Se va simți mai important și pachețelul va fi prețuit mai mult.

Sursa foto: Melissa / flickr.com