Iaurtul, o bună sursă de calciu

Iaurtul, o bună sursă de calciu

Te-ai întrebat vreodată de ce iaurtul este unul dintre cele mai utilizate produse în dietele pentru slăbit? Află care sunt proprietățile acestui aliment și ce beneficii poate avea asupra organismului tău.

 

Iaurtul este unul dintre alimentele care trebuie consumate cu regularitate de către copii, femei și bătrâni, datorită aportului de calciu. Nimeni nu știe cu exactitate când a apărut pentru prima dată, dar se estimează că odată cu începuturile agriculturii, în urmă cu multe secole. Prima atestare a sa și a calităților sale apare în secolul al XVII-lea, când Sultanul Imperiului Otoman îi trimite acest produs Regelui Franței, care avea probleme cu sănătatea stomacului, iar acesta se face bine. De atunci, iaurtul a fost ridicat la rang de aliment cu proprietăți curative.

De ce este iaurtul recomandat în diete?

Iaurtul este un produs fermentat, obținut din lapte sub acțiunea unei microflore specifice: două lactobacterii (lactobacillus bulgaricus și streptococus termophilus) care se găsesc în stare vie pe toată perioada de valabilitate a produsului. El reprezintă o sursă de proteine, calciu și vitamina B2. Conține potasiu la fel de mult ca și bananele, proteine și calciu (are de cel puțin două ori mai mult calciu decât o cană de 250 ml cu lapte degresat), dar în schimb posedă mai puține calorii. Acesta este și motivul pentru care se regăsește în majoritatea rețetelor pentru slăbit.

Luptă împotriva colesterolului

Iaurtul reduce riscul apariției anumitor boli, curăță organismul de substanțe toxice și ajută la menținerea echilibrului florei intestinale. Totodată, consumul periodic ajută și echilibrează digestia, întărește sistemul imunitar al organismului și contribuie la reducerea colesterolului.

Credit foto: 123rf