Iaurt, sana sau chefir? Iată ce trebuie să știi despre ele

Iaurt, sana sau chefir? Ce beneficii are fiecare

Știai că lactatele conțin peste 25 de vitamine, 45 de tipuri de minerale și o cantitate apreciabilă de proteine, acizi grași și aminoacizi esențiali? Sub orice formă le-ai consuma, lactatele sunt foarte sănătoase. Dar ce să alegi? Sana sau chefir? 

 

Iaurtul se numără printre cele mai îndrăgite produse din lapte. După laptele dulce, iaurtul este cel mai cumpărat. Dar nici sana sau chefir sau laptele bătut nu sunt mai prejos, fiind și ele destul de căutate în magazinele noastre.

Iată acum care sunt diferențele și beneficiile dintre iaurt, lapte bătut, sana sau chefir, toate aceste produse obținute prin fermentarea laptelui dulce. În funcție de culturile de fermentație folosite și de timpul alocat acestui proces, în funcție de cantitatea de grăsime și acizi, cele patru produse capătă un gust diferit și pot avea diverse beneficii pentru organism.

Sana sau chefir? Chefirul își păstrează toate calitățile naturale

Mulți nutriționiști recomandă chefirul, mai ales persoanelor care au probleme de digestie și probleme cu greutatea. Chefirul este un produs natural, fără adaosuri, fără zahăr, îndulcitori sau arome artificiale. El conține o bacterie bună care nu este compatibilă cu aceste adaosuri. Este un produs sățios, cu grăsimi bune, ușor acru și acid și fără agenți de îngroșare. În schimb, conține anumite drojdii care îl fac mai acru și este ținut mai mult timp la fermentare decât iaurtul, ceea ce este indicat pentru persoanele cu intoleranță la lactoză.

Sana, delicioasă și dulceagă

Este mai grasă decât iaurtul, dar este mai gustoasă, mai dulceagă și pe placul multor români. În schimb, este mai acidă deoarece ea se obține prin fermentarea laptelui crud, care nu a fost procesat sau pasteurizat înainte. Datorită acestui lucru, sana este o sursă bună de calciu, de magneziu și de săruri care ne dau energie. Este recomandată persoanelor active, celor care țin diete sănătoase și echilibrate și se poate consuma cu nuci pentru a ajuta la digerarea mai ușoară a acestora.

Laptele bătut, bun în diete

Se obține prin fermentația laptelui dulce fiert în prealabil, cu ajutorul unor culturi lactice specifice. Poate avea un conținut moderat de grăsimi bune și dă senzația de sațietate, dacă îl consumi cu o jumătate de oră înainte de masă. Astfel, vei mânca mai puțin și te ajută în realitate să slăbești, chiar dacă este un produs bogat în grăsimi.

Iaurtul, sănătos dacă e simplu

Consumă cât mai rar iaurt cu fructe sau iaurt cu diverse cereale și nuci, pentru că aceste sortimente conțin de obicei cel mai mare procent de zahăr, grăsimi, arome artificiale și coloranți. Cumpără un iaurt simplu, natural, curat, fără diverse adaosuri și chimicale inutile. Iaurtul este bogat în calciu, proteine și vitamina B12, stimulează digestia, protejează stomacul, ajută imunitatea și sporește energia.