Un iaurt pe zi te ferește de aceste boli mortale

Include iaurtul in meniul zilnic

Află de ce este important să mănânci un iaurt pe zi. Lactatele fermentate, cum sunt iaurtul și chefirul conțin bacterii benefice care te pot feri de numeroase boli și chiar de cele mai temute și de cauzele principale de deces la ora actuală.

Un nou studiu arată că femeile care au consumat cel puțin 100 g de iaurt pe zi aveau mai puțină placă ateromatoasă pe pereții arterelor, scrie publicația American Journal of Clinical Nutrition. Acest lucru înseamnă că au un risc considerabil mai mic de a dezvolta boli de inimă și de a face infarct sau atac vascular cerebral.

Ce s-a întâmplat cu femeile care au consumat un iaurt pe zi

La acest studiu au participat 1080 de femei cu vârsta de peste 70 de ani care au fost urmărite prin ecografii timp de trei ani.

Consumul ridicat de iaurt (dar nu de lapte sau brânză) a fost asociat cu lipsa plăcii ateromatoase  și cu un nivel crescut al colesterolului bun. Femeile care au consumat 100 – 200 g (o jumătate sau o cană) de iaurt zilnic au avut rezultate mult mai bune decât cele care au consumat mai puțin sau deloc.

Iaurtul grecesc sau iaurtul normal? Află care e mai bun și mai sănătos

De ce să consumi și tu un iaurt pe zi

Rezultatul sugerează că un iaurt pe zi poate preveni îngroșarea arterelor. De aceea, persoanele respective sunt ferite de boli cardiace, infarct și atac vascular cerebral.

Cercetări anterioare au arătat că un iaurt pe zi scade nivelul trigliceridelor din sânge și tensiunea arterială.

Există și alte motive pentru care ar fi bine să adaugi un iaurt pe zi în dieta ta. Bineînțeles, cu excepția celor alergici la produse lactate. Bacteriile active din iaurt stimulează sistemul imunitar. Reduc efectele negative ale antibioticelor. Îmbunătățesc absorbția lactozei.

Citește mai multe despre Infarctul miocardic în dicționarul medical

Reversul medaliei: prea mult iaurt dăunează

Chiar dacă e bine și recomandat să consumi iaurt zilnic, ce e prea mult dăunează. Astfel, nutriționiștii le recomandă persoanelor adulte  să nu consume mai mult de 200 de grame de iaurt pe zi.

Studiile recente arată că un consum ridicat de calciu poate crește riscul apariției pietrelor la rinichi. Mai mult, acesta se poate depune pe pereții vaselor de sânge.

Pe de altă parte, chiar dacă laptele și produsele derivate conțin lactoză ('zahărul din lapte'), aceasta are un indice glicemic mic și nu este dăunătoare persoanelor care suferă de diabet.

Probioticele prezente în iaurt sunt benefice sistemului digestiv, dar și aici, un consum excesiv poate avea efecte negative. Expertul american în nutriție,  Kristin Kirkpatrick menționează faptul că un consum ridicat de probiotice poate cauza apariția unor probleme digestive: flatulență, balonare și chiar diaree.

Nu în ultimul rând, să nu uităm de grăsimile din iaurt. Cel mai bine ar fi să mâncați iaurt grecesc, natural, mai slab.

Așadar, consumați iaurt, deoarece este extrem de benefic pentru organism, dar totul trebuie făcut cu moderație.

Sursa foto: 123rf.com