Hrănește-ți ochii! Alimente care protejează vederea

Alimente care protejează vederea
Poți și tu să ai o vedere ascuțită și să previi boli grave cum ar fi cataracta, glaucomul sau degenerarea maculară. Află care sunt alimentele care îți protejează vederea!

Alimentele care protejează vederea. Legume și fructe cu un conținut mare de vitamina C


Ardeiul gras roșu conține o cantitate mare de vitamina C (cea mai mare pe calorie). Aceasta este benefică vaselor de sânge din zona ochilor. Există cercetări care arată că vitamina C ar putea reduce riscul de a face cataractă. Vitamina C se găsește în multe legume și fructe, inclusiv conopida, varza cchinezească, papaia și căpșunele. Căldura distruge vitamina C, așa că este bine să consumi aceste alimente crude. Mai sunt indicate și vitamina A care protejează vederea (morcovi, spanac, pătrunjel etc.).

Semințele de floarea-soarelui și fructele cu coajă

Acestea conțin o cantitate mare de vitamina E care protejează vederea. Un studiu amplu a constatat ca vitamina E, împreună cu alte elemente nutritive, poate preveni degenerarea maculară (AMD) provocată de vârstă. Aceasta poate ajuta, de asemenea, la prevenirea cataractei.

Legume cu frunzele verzi

Varză kale, spanac și varza obișnuită sunt bogate în vitaminele C și E. Ele conțin și luteina și beta-caroten. Acestea reduc riscul bolilor de ochi pe termen lung, inclusiv AMD și cataractă.

Alimentele care protejează vederea. Peștele gras

Retina are nevoie de două tipuri de acizi grași omega-3 pentru a funcționa: DHA și EPA. Îi poți găsi în peștele gras (somon, tonul și păstrăv) precum și în fructe de mare. Omega-3 protejează ochii de AMD și glaucom.

Legumele și fructele portocalii

Cartofii dulci, morcovii, pepenele galben, mango sau caise sunt bogate în beta-caroten, o formă de vitamina A, care sprijină capacitatea ochilor de a se adapta la întuneric. Un cartof dulce are mai mult de jumatate din vitamina C ai nevoie într-o zi și puțină vitamina E.

Carnea slabă și stridiile

Zincul ajută vitamina A să ajungă de la ficat la retină. Stridiile au cea mai mare concentrație de zinc per porție. Dar nu trebuie să fie un iubitor de crustacee pentru a obține suficient zinc. Acesta se găsește și în carnea slabă de vită, de porc și de pui.

Alimentele care protejează vederea. Ouăle

Zincul dintr-un ou îți ajută organismul să utilizeze luteina. Gălbenușul protejează retina de deteriorare. Ajuta la creșterea cantității de pigment protector în maculă, partea ochiului care controlează vederea centrală.

Fasolea și leguminoasele

Dacă ești vegetariană sau ții post, îți poți opține o cantitate suficientă de zinc din năut, mazăre, fasole sau linte.

Sucul natural de fructe

Organismul nu poate produce luteină, dar o poți obține din suc de fructe pe tot parcursul anului. Dovleceii conțin și ei vitamina C și zinc.

Broccoli și varză de Bruxelles

Aceste legume înrudite vin cu o altă combinație câștigătoare de substanțe nutritive: vitaminele A, C și E. Acestea sunt toate antioxidanți care protejează celulele ochilor tăi de radicalii liberi, un tip de de molecule instabile care descompun țesutul sănătos la care retinele tale sunt deosebit de vulnerabile.

Sursa foto: 123rf.com