Hrănește-te sănătos în familie!

Hrănește-te sănătos în familie!

Pentru că sănătatea noastră depinde foarte mult de alimentație, este important să punem accent pe conținut, dar și în ce condiții. Servirea mesei în familie poate fi un obicei cu multe beneficii.

 

Un studiu realizat recent de GfK România arată că majoritatea românilor care obișnuiesc să mănânce în oraș aleg localurile cu servire rapidă care vând burgeri, shaorma, pui şi cartofi prăjiţi. De ce? Mâncarea servită în astfel de localuri este gustosă și e gata în mai puțin de 5 minute. Simplu, rapid şi la îndemână, însă, nu este întotdeauna și cea mai bună alegere.

Obiceiurile alimentare se cultivă în familie

Pentru a transforma mesele cu familia într-o obișnuință, apelează la mici trucuri care te vor ajuta întotdeauna. De la tacâmuri și șervețele, până la gustul mâncării, toate sunt aspecte la fel de importante.
Asigură-te că felurile servite sunt îmbietoare, iar gustul se ridică la înalțimea prezentării. Pentru o mâncare apetisantă condimentul lichid universal pentru marinare te ajută să dai cărnii gustul pe care toată lumea îl va aprecia, chiar şi cei mai mofturoşi. Cu acest secret la îndemână, nu doar că vei reuşi să aduni familia laolalta în fața unei mese delicioase, dar vei avea şi garanția unor preparate sănătoase. Condimentele care nu conțin monoglutamat de sodiu, conservanți sau coloranți artificiali sunt excelente. În plus, un studiu al Institutului American pentru Cancer atestă faptul că produsele împiedică formarea compușilor cancerigeni (HCA) cu peste 90%.

Motive să servești masa cu cei dragi

Cina în familie este acel moment în care membrii se întâlnesc, îşi spun poveşti sau ce li s-a mai întâmplat în timpul zilei. Este un bun exemplu care poate fi dat copiilor, o ocazie prielnică pentru consolidarea relațiilor, pentru a crea legături noi şi pentru a menţine rădăcinile unei societăţi bazate pe comunicare și relaționare.
La polul opus, restaurantele de tip fast food, agitate şi cu miros puternic de mâncare, nu îmbie la conversaţii de calitate, la relaxare și la o digestie liniştită. Ele fac ca relaţiile dintre oameni să devină precare şi anulează răgazul necesar digestiei sănătoase. În plus, mămicile vor vrea întotdeauna să ştie ce conține mâncarea copiilor, iar cel mai bun mod de a ţine sub control acest lucru este ca ele să gătească.

Dereglările digestive, puse pe seama alimentației pe fugă

Prin mesele gătite îți poți controla mai ușor alimentația şi poți alege să te hrăneşti sănătos. De cealaltă parte, deşi poate părea gustoasă şi consistentă, mâncarea de tip fast food îți va afecta sănătatea pe termen lung. Motivul este conținutul ridicat de grăsimi saturate, glucide şi sare, dar şi de sosuri şi ingrediente deloc naturale. La toate aceste dezavantaje se adaugă modul de preparare, cel mai des prin prăjire, mâncatul pe fugă şi diversitatea mare a ingredientelor în acelaşi preparat care cresc aportul caloric, îngreunează digestia şi duc la dereglaje ale acesteia.
Obişnuinţa meselor la minut provoacă în timp boli precum obezitate, boli cardiace, dislipidemii, hipertensiune arterială sau diabet zaharat. Deşi copioase, mesele rapide conţin prea puține substanţe nutritive. Astfel, chiar dacă sunt bogate caloric, acestea sunt sărace în fibre şi vitamine.

Credit foto: Shutterstock