Hormonul leptină. Cum slăbești fără să te mai îngrași ulterior

Hormonul leptină. Cum slăbești fără să te mai îngrași ulterior

Pentru a slăbi este necesar să ai grijă de hormonul leptină, cel care este responsabil de sațietate. Un echilibru al acestui hormon te poate ajuta să nu mai ai probleme cu greutatea.

Leptina are un rol important când vine vorba de echilibrul hormonal complet – de la fertilitate la imunitate, chiar funcțiile creierului.

Leptina este un hormon ce influențează și apetitul erotic, dar și densitatea osoasă la femei.

Rolul său principal este acela de a-i spune corpului când îi este foame și când este sătul.

Atunci când funcționează corect, leptina creează un echilibru de energie prin reglarea caloriilor ingerate, a celor consumate sau stocate.

Practic, acest hormon ne ține că nu mânăm extrem de mult, dar nici să murim de foame.

Atunci când nu funcționează corect intervin și problemele cu greutatea.

Reguli de aur pentru a slăbi. Cum păstrezi echilibrul leptinei

Sunt suplimente în magazinele de specialitate, se pot lua o doză de hormoni sintetici, dar calea naturală este cea mai bună.

Acest echilibru al leptinei poate fi realizat prin dietă.

Această dietă nu se bazează pe câte calorii mănânci, nu spune cât să mănânci sau să porționezi fiecare aliment.

Ai nevoie de o voință mare și răbdare pentru a atinge rezultatele dorite.

Reguli de aur pentru a slăbi. Dieta Leptină

1. Nu mânca niciodată după cină

Ți-ai stabilit un program de masă și ar trebui să-l respecți. Nu mai gusta nimic după ce ai luat cina.

Ideal ar fi să te urci în pat la trei ore după ce ai luat cina. Chiar dacă vei simți că îți este foame, renunță la a mai ronțăi ceva.

Nivelul de leptină este crescut noaptea, astfel că este bine să-l lași să-și facă treaba.

2. Trei mese pe zi

Unele persoane mănâncă mai toată ziua și nu se îngrașă, dar sunt excepții de la regulă.

Dacă știi că ai rezistență la leptină, ar trebui să iei numai trei mese pe zi și să lași un spațiu de 5-6 ore între mese.

Între mese nu mai consuma gustări. În acest fel îi permiți ficatului să elimine grăsimile.

3. Atenție la porții

Mai ales dacă ai multe kilograme în plus. Dacă îți mai este foame după ce ai consumat proteine și carbohidrați, poți mănca tot felul de legume bogate în fibre.

Ideal ar fi să te oprești înainte de a te simți sătulă.

4. Proteine la micul dejun

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, asta o știe toată lumea.

Metabolismul poate crește cu 30% pentru următoarele 12 ore dacă consumi o masă bogată în proteine.

O masă bună dimineață te va energiza pentru toată ziua.

Dacă nu ești genul care să mănânce dimineața, atunci îți poți face o băutură în care să adaugi proteină.

Ouăle sunt o opțiune bună, la fel ca și fasolea. Pâinea cu unt este o altă alegere.

5. Carbohidrați mai puțini

Sunt buni, dar fac rău siluetei dacă sunt consumați în cantități ridicate.

Mai taie din cantitatea de covrigei, pateuri, biscuiți, etc și alege unt, legume, brânză proaspătă.

Alege varianta 50/50 pentru a umple farfuria – jumătate proteine, jumătate carbohidrați.

Alături de acestea poți consuma câte legume dorești.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...