Gustările, importante ca și mesele principale!

Gustările, importante ca și mesele principale!

Mesele copioase nu sunt recomandate în zilele caniculare. Tocmai de aceea, atenția ar trebui să ți se îndrepte spre preparatele simple, ușoare și gustările sănătoase.

 

Sunt cele care te ajută să îți refaci stocul de energie, să accelerezi metabolismul și să eviți senzația de foame. Profită de gustările bune și sănătoase! Ai nevoie doar de informație și de puțină ambiți. Elimină ronțăielile hipercalorice, care pot fi mai periculoase decât mesele principale consistente și alege gustările în ton cu sezonul cald.

Frigărui de fructe

În lunile de vară piețele și supermarketurile abundă de frcute de sezon și este păcat să nu profiți. Efectul consumului de fructe asupra sănătății o să îl resimți în scurt timp. Acestea îți vor da un tonus excelent și energie pe care să o consumi la piscină. Profită de minunile zemoase ale verii precum pepenele roșu sau galben, piersicile, cireșele, caisele sau fructele de pădure. Consumă-le zilnic și potolește-ți foamea în mod inteligent, asigurându-ți totodată aportul necesar de vitamine, minerale, fibre și antioxidanți. Pentru că e nevoie de moderație în toate, recomandarea noastră este să îți pregătești frunctele sub forma unor frigărui pentru a ține sub control consumul și a nu face abuzuri.

Nucile sunt nutritive, dar consumă-le cu măsură

Miezul de nucă este un aliment complet, foarte bogat în proteine şi săruri minerale. Deoarece înlocuieşte cu succes carnea şi conţine o cantitate mică de glucide solubile poate avea o mare importanţă în alimentaţia vegetarienilor şi a diabeticilor. Pentru că este, însă, un aliment bogat în calorii, trebuie consumat cu moderație. Nu depăși un pumn de nuci pe zi. Este suficient pentru dietă, dar și pentru sănătate. O mână de nuci consumate zilnic duce la îmbunătăţirea stării de spirit, energizează şi diminuează senzaţia de oboseală.

Iaurt și brânză cu un conținut scăzut de grăsime

Pe lângă faptul că este o sursă bună de proteine, inducând rapid senzația de sațietate, iaurtul este și deosebit de răcoritor. Nu te limita la produsele cu 0% găsime, alege-le mai curând pe cele cu 2%. În plus, încearcă să înlocuiești de tot în dieta ta smântâna cu iaurtul. Și poți prepara bulgărași de brânză tăind soldăței o bucată de telemea slabă de vacă și amestecând cu puțin iaurt.

Înghețata ușoară, naturală și irezistibilă

Când mercurul din termometre urcă alarmant, înghețata devine aliatul tău de nădejde. Gustul irezistibil, aromele delicioase și consistența cremoasă provoacă dependență, dar nici beneficiile pe care le aduce sănătății nu sunt de neglijat. Încercă înghețata cu ingrediente naturale. Cu un indice glicemic scăzut, combate stresul, te relaxează și îți dă o stare de bine. Același indice glicemic este responsabil de faptul că o să îți fie mai puțină foame după ce o mănânci. Zahărul se eliberează lent din compoziția înghețatei, iar senzația de sațietate durează mai mult decât în cazul unui aliment cu indice glicemic crescut. O altă recomandare este să o consumi în prima parte a zilei.

Credit foto: Shutterstock