Gustări sănătoase potrivite și după ora 8 seara

Gustări sănătoase potrivite și după ora 8 seara

Chiar și când se lasă seara, nu e bine să te înfometezi. Dar trebuie să știi cum să alegi ce să mănânci astfel încât să fie sănătos, gustos și să nu îți afecteze greutatea.

 

Roadele verii și ale începutului de toamnă te ajută să ai la dispoziție o gamă variată de legume și de fructe, care pot fi integrate în preparate ușoare și sănătoase, inclusiv seara. Mai ales că ritmul de viață și ziua încă lungă, din timpul sezonului cald, duc la servirea gustărilor deseori și după ora opt seara.

Legumele

Sunt întotdeauna o opțiune sănătoasă. Poți alătura două, chiar trei legume tăiate alături de puțină sare și o linguriță de ulei de măsline sau de struguri. Peste acestea poți adăuga bucățele de carne slabă și câteva crutoane.

Fructele

Reprezintă o variantă bună pentru o gustare deoarece au puține calorii, comparativ cu alte preparate, și beneficii nutritive ridicate. Poți mânca o banană de dimensiuni mici, tăiată în feliuțe, peste care adaugi zmeură, mure sau afine. Ori poți alege să mănânci o jumătate de rodie, un fruct cu gust deosebit de bun, plin de antioxidanți, alături de un iaurt.

Lactatele

Pornind de la iaurt, chefir și până la brânză slabă sau lapte de capră, lactatele de calitate sunt alimente bune pentru gustarea de seară. Au un conținut ridicat de proteine și puțini carbohidrați. Iar pentru a beneficia și de fibre, poți adăuga și 50 g de cereale nerafinate.

Nucile

Conțin multe proteine și sunt sațioase, însă mare atenție la cantitate dacă alegi să mănânci nuci. Oleaginoasele conțin multe grăsimi, deși sunt monosaturate ceea ce înseamnă că pot îmbunătăți nivelul colesterolului. Iar dintre aceste fructe migdalele crude sau fisticul sunt cele mai indicate, ocazional. 10 boabe sunt suficiente.

5 preparate consistente care nu te îngrașă

  • un cartof dulce fiert (cu sare, curry, boia, piper) și o salată verde cu suc proaspăt de lămâie.
  • 125 ml iaurt din lapte de văcuță sau de capră cu fructe de pădure sau un măr tăiat bucățele.
  • 125 ml chefir din lapte de vacă sau de capră și o felie de pâine wassa / prăjită.
  • 50 g orez brun cu bucățele de avocado și 100 g carne slabă.
  • 150 g de paste integrale cu sos de roșii, busuioc, puțin piper și sare.

Alimentele influențează calitatea somnului

Ceea ce mănânci îți influențează starea de bine a organismului, dar și calitatea somnului din timpul nopții. Dacă servești gustări greu de digerat este posibil să ai un somn agitat, iar în ziua următoare să prezinți o stare de nervozitate inexplicabilă aparent. Așa că mai bine taie de pe listă, seara, afumăturile, carnea și brânzeturile grase, legume ca ciupercile, vinetele, fasolea, dar și băuturi ca ceaiul verde sau cafeaua.

Și sportul contează!

„În zilele în care nu faci sport optează pentru gustări ușoare, bazate pe legume. Este important ca în zilele fără activitate fizică intensă să limitezi consumul de zaharuri seara (din fructe, cereale și produse îndulcite). În schimb, în zilele în care faci antrenament sau efort fizic intens în a doua parte a zilei, poți apela la o gustare târzie care să aibă un conținut mai ridicat de zaharuri. Te va ajuta să îți refaci eficient organismul după efort”. (Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, Cori.ro)

Credit foto: Shutterstock

Cori Grămescu

Credit foto: Shutterstock