Guliile sunt bune în cure de slăbire și incredibile pentru sănătate

Guliile sunt bune în cure de slăbire și incredibile pentru sănătate

Înrudite cu varza, broccoli sau conopida, guliile sunt deși mai puțin populare, nu sunt cu nimic mai prejos decât suratele lor.

 

Guliile au un conținut caloric scăzut, de doar 30 de calorii la 100 g. Consumate crude, în salate sau sub formă de sucuri, aceste legume înlesnesc digestia și au efect diuretic.
O cantitate de 100 g de gulii conține 3,1% proteine, 0,4% lipide, 5,4% glucide, dar și vitaminele A și C, fibre, calciu, fier și potasiu.

Guliile întăresc sistemul imunitar

Importante surse de vitamina C, guliile sunt legume recomandate în tratarea astmului, a bronșitei și a răcelilor, decoctul de gulii având efect de reducere a secrețiilor și de calmare a duurerilor în gât. Vitamina A conținută mai ales în semințele de gulie, ajută la îmbunătățirea vederii. Pentru că sunt bogate în antioxidanți, guliile întăresc sistemul imunitar și apără organismul de virusuri. Fibrele solubile din compoziția guliilor ajută la scăderea colesterolului din sânge, iar cele insolubile previn constipația.
Cantitatea considerabilă de potasiu conținută le conferă calități dde reglator al tensiunii arteriale.

Țin cancerul la distanță

Potrivit studiilor, guliile conțin substanțe fitochimice care au calitatea de a elimina carcinogenii din organism. De exemplu, se crede că indolii din gulii stimulează activitatea enzimelor care reduc acțiunea hormonilor estrogeni, scăzând astfel riscul de cancer la sân. Despre izocianați, alte substanțe conținute de gulii, se crede că ar combate cancerul de colon.

 

Credit foto: 123rf.com