Aceste legume se găsesc iarna din abundență și reprezintă o sursă bogată de vitamine și mineralele. Cu toate acestea, multe gospodine se feresc să gătească guliile aromate și bune, care ar putea constitui o gustare sățioasă, dar și baza unor mâncăruri delicioase.

Profită de beneficiile guliilor

Ele pot fi consumate fie crude, curățate de coajă și stropite cu puțină zeamă de lămâie, dar și coapte la cuptor, umplute fie cu carne, fie cu un amestec delicios de legume și orez.

Dată pe răzătoare, gulia îmbogățește gustul salatelor de crudități la care se pune de obicei morcov, țelină și mere.

Guliile aromate sunt indicate la orice vârstă, îndeosebi copiilor, deoarece combat rahitismul, dar și tinerelor care vor să își păstreze silueta, pentru că au un conținut scăzut de calorii.

Moduri inedite de preparare

Guliile la grătar sunt un deliciu. Decojește gulia, taie rondele mari, stropește-le cu ulei, sare și piper, după gust, și pune-le pe grătarul încins câteva minute. Tot condimentate, feliile de gulii stropite cu ulei de măsline pot fi coapte în cuptor într-un vas de sticlă acoperit sau în folie de copt.

Guliile mai pot fi consumate și murate, într-un amestec de apă, ulei, oțet, sare și boabe de muștar.

Pentru un aperitiv sănătos și delicios, pregătește o pastă de pește alb, de preferat din ton sau hering cu muștar și servește-o pe felii de gulie crudă.

Cum alegi guliile aromate și sănătoase

Ai grijă să cumperi gulii mari, cu frunze fragede și coaja sănătoasă, de o culoare verde deschis. Gulia nu trebuie să fie lovită, îngălbenită sau pătată. Ea poate fi păstrată în frigider, în compartimentul pentru legume, timp de aproape o săptămână, înainte să se dezhidrateze.

Pentru a păstra guliile mai mult timp, pot fi decojite, tăiate felii și congelate. Astfel, feliile de gulii pot fi folosite la mâncărurile gătite în cuptor sau la supe.

Descoperă aici o rețetă delicioasă cu gulii!

sursa foto: Shutterstock