Grupa de sânge și imunitatea ta! Lucruri de bază pe care trebuie să le știi

Grupa de sânge și imunitatea ta

Numeroase studii clinice au stabilit că există o strânsă legătură între grupa de sânge și imunitatea ta. Moștenită de la unul dintre părinți, grupa de sânge influențează sănătatea, rezistența în fața bolilor și defectele genetice. Iată câteva lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre grupa ta de sânge.

 

Grupa de sânge Zero și rezistența la boli

  • Sistem imunitar bun

Dacă ai grupa de sânge 0, te bucuri de o imunitate mai bună în fața bolilor, ai un organism mai rezistent, poți dona și poți primi sânge de la orice donator în cazul unui accident grav. Cu toate acestea, ești mai sensibilă la alergeni.

  • afecțiuni ale stomacului

Bacteria Helicobacter pilori, responsabilă pentru cea mai mare parte a cazurilor de ulcer, atacă mult mai uşor persoanele cu grupa 0. În general, acest grup de persoane este predispus la afecţiuni gastrice, hepatice şi inflamatorii, precum reumatismul. Vestea bună este că persoanele cu grupa 0 au cel mai mic risc să sufere de afecţiuni cardiace.

  • este indicat să mănânci mai mult pește

Persoanele cu grupa 0 au nevoie de proteinele din carne, mai mult decât cei care au alte grupe de sânge. Este bine să mănânci mai des carne slabă, carne albă, cu foarte puțină grăsime, așa cum este pieptul de pasăre, dar și mult pește.

Dacă grupa ta de sânge este A

  • imunitate medie și predispoziție către afecțiuni respiratorii

Dacă ai grupa A, sistemul tău imunitar nu este la fel de puternic precum al persoanelor cu grupa 0, dar poate fi susținut și îmbunătățit printr-o dietă echilibrată și multă mișcare. Persoanele cu această grupă sunt mai predispuse la afecțiuni respiratorii, răcesc și se îmbolnăvesc mai ușor de gripe, dar și de boli cardiovasculare.

  • Ești mai vulnerabilă la infecțiile gastrice

Persoanele care au această grupă de sânge sunt predispuse la boli ale aparatului digestiv. Cercetătorii Colegiului Medical „Baylor” din Houston, SUA, au descoperit că persoanele cu grupa de sânge A sunt mai vulnerabile la infecţiile cu rotavirusuri, principala cauză a gastroenteritei.

  • E bine să consumi cât mai multe legume

Persoanele cu grupa A sunt sfătuite să consume cât mai puțină carne, eventual doar două sau trei porții pe săptămână, și să mănânce mai multe legume. Este bine să alegi legume cât mai puțin acide, legume care sunt ușor de digerat și care nu afectează greutatea. De asemenea, pastele care sunt obținute din cereale sunt și ele recomandate pentru grupa ta de sânge.

Grupa de sânge și imunitatea

Dacă ai grupa de sânge B

  • Risc mai crescut de alergii alimentare

Sistemul imunitar al persoanelor cu grupa B este mai slab în comparație cu primele două grupe, 0 și A, de aceea multe dintre aceste persoane sunt alergice la alimente sau alergenii din mediu, iar altele se nasc cu intoleranțe la diverse alimente, posibil moștenite de la părinți.

  • Predispoziție pentru diabet

Sistemul nervos este un punct vulnerabil al persoanelor cu grupa B. În condiții prelungite de stres, ele riscă să se îmbolnăvească de afecţiuni ale tiroidei sau de diabet. Studii recente au demonstrat că pacienţii cu grupa B au un nivel ridicat al cortizolului în sânge, ceea ce reduce capacitatea sistemului imunitar de a apăra organismul. De asemenea, s-a observat că aceste persoane sunt mai vulnerabile la bolile autoimune şi la bolile rare, iar riscul de cancer este uşor crescut în comparaţie cu alte grupe.

  • Ai nevoie de o dietă echilibrată

Dacă grupa ta de sânge este B, ai tendință de îngrășare și trebuie să ai grijă ce alimente consumi. Ferește-te de paste și produse de patiserie, de carnea grasă și de dulciuri. Consumă cât mai des pește, legume și fructe.

Grupa de sânge AB

  • Ai un sistem imunitar foarte bun

Grupul AB este grupul primitorilor universali', deoarece pot primi sânge de la orice altă persoană, indiferent de grupa ei sanguină. Aceste persoane, deși mai rare în țările europene, au moştenit numeroase calităţi de la toate celelalte grupe, au un sistem imunitar mai puternic şi o rezistenţă mai mare la efort. Cu toate acestea, există și în cazul lor un risc mai ridicat de cancer.

  • O dietă bogată în minerale

Dacă grupa ta de sânge este AB, este bine să consumi zilnic o porție de alimente, legume sau fructe bogate în minerale. Adoptă o dietă echilibrată, cu brânzeturi, carne și legume, dar alege alimente care să aibă un procent mai ridicat de calciu și magneziu.