Ai grijă la șarlatani! Terapeuți mincinoși – A vindeca vs. „vinde ca”

Ai grijă la șarlatani! Terapeuți mincinoși care te pot păcăli. Bărbat ras în cap îmbrăcat în haine care seamănă cu ale unui călugăr budist vorbește la telefon

Suntem înconjurați de tot felul de terapeuți mincinoși. Toate leacurile lor sunt rețete „minune”. Au pastile „magice”, tratamente în care apeși un „buton” și gata, totul se rezolvă de la sine. Ai grijă și încearcă să distingi între șarlatanie și adevăr.

Toți ne dorim minuni și vindecări miraculoase. Din păcate, echilibrul fin dintre competențele profesionale ale terapeuților și componenta de marketing a cabinetelor s-a rupt de ceva vreme. Tendința este ca imaginea (superficială, fără a fi susținută de expertiză) să învingă întotdeauna, iar adevărații profesioniști să rămână în umbră. De aceea, poți cădea în plasa terapeuților mincinoși.

Citește și: Joacă-te mai des cu pisica ta! Torsul ei are calități terapeutice

De ce oamenii apelează la terapeuți mincinoși

Potrivit psihologului Laura Maria Cojocaru, acest comportament superficial a fost cultivat în epoca în care suntem bombardați din toate direcțiile cu informații din varii domenii, iar oamenii nu mai știu să distingă informații pur de marketing și informațiile veridice, validate științifice. Așa că oamenii apelează la terapeuți mincinoși crezând că vor fi vindecați. Ajung doar să dea mulți bani pe niște promisiuni care nu se vor îndeplini.

Citește și: Mergi la psiholog? Cum influențează familia procesul terapeutic

Cum faci diferența între terapeuții buni și terapeuții mincinoși

“Trăim timpuri în care „a vindeca” devine „a vinde ca …”, „terapeutul bun” este împins să se transforme într-un specialist în vânzări, nicidecum în vindecări. Un terapeut bun își petrece cel mai mult timp lângă oameni, nu are timp de „show-uri” online, un terapeut bun îți atinge sufletul atunci când este în contact direct cu tine și se dăruiește pe sine, iar acest lucru nu are nicio legătură cu marketing-ul. Este important ca un client să învețe să facă diferența între terapeutul care se face cunoscut și își anunță cumva activitatea (pentru că da, e important să se știe că există!) și cei care sunt “găsibili” peste tot pe unde cauți orice altceva, deoarece o reclamă agresivă, de cele mai multe ori, ascunde o calitate mică. Cei care sunt atrași ca fluturii de bec, e bine să-și asume că uneori pot primi căldură și lumină, alteori se pot arde serios (cel puțin la buzunar, dacă nu și la suflet)”, explică psihologul Laura Maria Cojocaru.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com

Loading...