Greutatea în timpul sarcinii. Câte kilograme ar trebui să iei în cele 9 luni

Greutatea în timpul sarcinii. Câte kilograme ar trebui să iei în cele 9 luni

Greutatea în timpul sarcinii – multe mămici se gândesc că se îngrașă prea mult, altele că iau prea puțin în greutate. Află și ce înseamnă aceste kilograme în plus și cum sunt ele distribuite.

Corpul tău continuă să crească și suferă modificări pentru a avea grijă de copilul în creștere.

Pentru aceasta, o femeie cu greutate normală are nevoie de o cantitate suplimentară de 300 de calorii pe zi decât ceea ce era nevoie înainte de sarcină.

Cum verifici greutatea în timpul sarcinii:

Creșterea greutății în timpul sarcinii depinde de greutatea dumneavoastră înainte de sarcină.

Diagrama de creștere a greutății în sarcină

Înainte de sarcină IMC 18,5 – 24,9 (greutate normală)/11-16 kg pot fi luate în sarcină

Înainte de sarcină IMC <18,5 (Subponderală)/13-18 kg pot fi luate în sarcină

Înainte de sarcină IMC 25-29,9 (supraponderală)/ 7-11 kg creștere în sarcină

Înainte de sarcină IMC > 30 (obez)/ 5-9 kg creștere în greutate

În cazul copiilor gemeni sau multiplii, creșterea ideală în greutate ar trebui să fie de la 16,5 până la 24,5 kg.

Tabelul de mai sus vă ajută să cunoașteți creșterea țintă a greutății și să atingeți nivelurile de greutate dorite.

Dar greutatea pe care o câștigi nu reprezintă doar grăsime.

Atunci când bebelușul cântărește doar câteva kilograme, după naștere vă întrebați unde au rămas restul de kilograme.

Calciul în sarcină. Cât de important este și în ce surse alimentare îl găsești

Distribuția greutății în timpul sarcinii:

Greutatea pe care o obții în timpul sarcinii se încadrează în mai multe categorii.

Distribuția medie ar putea fi după cum urmează:

– greutatea bebelușului – 3,40 kg

– placenta – 0,68 kg

– fluid amniotic – 0,90 kg

– uter – 0,90 kg

– sânii mari – 0,90 kg

– fluide corporale – 1,81 kg

– sânge – 1,81 kg

– grăsimi și alți nutrienți – 3,17 kg.

Aveți nevoie de greutate în toate aceste zone pentru a avea un copil sănătos și pentru a vă pregăti corpul de alăptare.

Excesul de greutate în timpul sarcinii – efecte secundare

Dacă sunteți supraponderală sau obeză în timpul sarcinii, este posibil să aveți următoarele complicații

1. Diabetul gestațional:

Femeile obeze au de aproximativ patru ori mai multe șanse de a dezvolta diabet gestațional decât femeile obișnuite.

Prin urmare, ele pot avea nevoie de o cezariană și sunt susceptibile de a da naștere unor copii mai greuți.

Pot prezenta un risc mai mare de a dezvolta dizabilități congenitale.

2. Preeclampsia:

Femeile cu un IMC extrem de ridicat sunt expuse riscului de preeclampsie.

Aceasta poate crește șansele de naștere prematură, cheaguri de sânge sau accident vascular cerebral.

10 efecte negative pe care le are un divorț asupra copiilor

3. Infecție:

Femeile supraponderale prezintă un risc crescut de infecții în timpul sarcinii și, de asemenea, după naștere.

4. Apnea obstructivă de somn:

Obezitatea cauzează frecvent apneea de somn la oameni. Sarcina agravează această problemă la femeile obeze.

5. Probleme de muncă:

Femeile obeze sunt mult mai probabil să aibă nevoie de inducție pentru a începe munca. De asemenea, poate interfera cu un bloc epidural, făcând întregul proces de muncă un coșmar.

6. Pierderea sarcinii:

Șansele de avort au crescut în cazul femeilor obeze. La fel și riscurile nașterilor de copii morți.

7. Șanse mai mari de cezariană:

Femeile supraponderale au, de obicei, mai puțin tonus muscular în secțiunea mijlocie și, prin urmare, posedă o putere mai mică care nu este suficientă pentru a naște copiii.

De asemenea, grăsimile extra depuse în canalul de naștere fac ca împingerea să fie mai stresantă pentru ca bebelușul să alunece.

Ce alimente poate mânca bebelușul înainte să-i apară primii dințișori

8. Risc mai mare de defecte congenitale:

Bebelușii născuți de femeile supraponderale și obeze prezintă un risc mai mare de a avea spina bifida decât cei născuți de femei cu greutate normală.

De asemenea, riscul de hidrocefalie la copii este cu 60% mai mare, defectul cardiac este cu 30% mai mare.

9. Incapacitatea de a detecta defectele congenitale:

Deși ultrasunetul este cel mai bun instrument pentru a detecta defectele la copii în uter, distanța parcursă de undele sonore este limitată.

Femeile obeze au trei sau mai mulți centimetri de grăsime pe peretele abdominal, ceea ce va limita undele care detectează defectele.

10. Simptomele sarcinii:

Unele dintre problemele comune ale sarcinii, cum ar fi durerile de spate, durerile de cap, presiunea pelviană, arsurile la stomac și sindromul de tunel carpian, apar mai frecvent la mamele supraponderale.

Cum să pierdeți și să gestionați greutatea atunci când sunteți gravidă?

Multe femei pierd greutate în timpul sarcinii în primul și ultimul trimestru.

Acest lucru este în special comun cu femeile obeze.

Dar, dacă începeți să slăbiți drastic, discutați cu medicul dumneavoastră.

Cea mai mare parte a acestei pierderi de greutate se întâmplă din cauza problemelor grețurilor de dimineață și a digestiei.

Modul în care o pierdeți este problema principală și cea mai importantă.

4 factori care pot afecta mărimea burticii de gravidă

Greutatea în sarcină – sfaturi utile

Dacă urmați aceste sfaturi, veți preveni creșterea în greutate și, poate, veți pierde și câteva kilograme.

Și toate acestea, fără să vă rănești sarcina! Iată ce trebuie să faceți pentru a vă gestiona greutatea în timpul sarcinii:

1. Înțelegeți nevoile de calorii

După cum am menționat mai devreme, toate femeile gravide nu trebuie să aibă o greutate egală.

Deci, trebuie să știți de cât de multe calorii aveți nevoie.

Discutați cu medicul pentru a vă înțelege nevoile specifice.

Nu urmați diete cu conținut scăzut de carbohidrați, cum ar fi dieta Atkins.

2. Mâncați mese frecvente, dar mici

Acest lucru este valabil atunci când doriți să vă gestionați greutatea, fiind gravidă sau nu.

Mâncatul de mese frecvente, dar mici, vă ajută să gestionați dimensiunea porțiilor.

Acest lucru este util în special atunci când sunteți însărcinată și mâncați o masă copioasă vă poate face rău.

3. Luați vitaminele prenatale:

Acesta este ceva pe care medicul vi-l va prescrie oricum.

Dar dacă ai nevoie de un motiv suplimentar pentru a-ți lua în mod regulat vitaminele prenatale, atunci ar trebui să vorbești imediat cu doctorul tău!

După cum știți, corpul vostru are nevoie de alimentație suplimentară în timpul sarcinii.

Dacă doriți să vă gestionați greutatea și să luați în nutrienți fără a vă încărca cu calorii, luați-vă vitaminele!

Dar asta nu înseamnă că renunțați la mesele obișnuite și că vă bazați pe suplimente.

Înotul în sarcină. Este sigur sau nu în această perioadă

4. Mănâncă alimente sănătoase:

Acum că știți că trebuie să urmați o dietă adecvată, să vedem ce este sănătos pentru dumneavoastră.

– Fructe și legume proaspete

– Cereale și pâine făcută din cereale integrale

– Lapte cu conținut scăzut de grăsimi și produse lactate

– Alimente bogate în acid folic, cum ar fi căpșuni, spanac și fasole

– Grasimi nesaturate „bune” cum ar fi uleiul de măsline, uleiul de rapita și uleiul de arahide

Există o listă lungă de alimente care ar trebui să evitați să vă gestionați greutatea în timpul sarcinii:

– Alimente dulci cu îndulcitori artificiali

– Alimente și băuturi care conțin zahăr sau sirop de porumb

– Mâncare cum ar fi chips-uri, bomboane, prăjituri, prăjituri și înghețată.

Este în regulă să trișezi din când în când, doar să nu devină obișnuință.

– Sarea determină reținerea apei în organism. Evitați să adăugați sare la alimentele pe care le gătiți acasă

– Grăsimi nesănătoase, cum ar fi margarina, untul, sosul, sosurile, maioneza și sosurile pentru salată

20 lucuri importante de știut când rămâi însărcinată pentru prima dată

5. Exercițiul fizic:

Doar pentru că sunteți însărcinată nu înseamnă că trebuie să nu mai faceți mișcare.

Pregătirea este importantă dacă doriți să vă gestionați greutatea în sarcină.

Discutați cu medicul înainte de a vă planifica programul de antrenament.

Ai nevoie de cel puțin două-trei ore de activitate aerobică moderată pe săptămână.

Yoga, mersul pe jos, înotul, dansul și ciclismul sunt opțiuni grozave.

6. Alimentație pentru doi

Sarcina nu înseamnă că trebuie să mănânci pentru doi.

20 de grame de proteine ​​suplimentare și 300 Kcal de energie suplimentară sunt tot ceea ce aveți nevoie pentru a gestiona o creștere în greutate sănătoasă.

Pe lângă calorii și proteine, organismul are nevoie și de substanțe nutritive esențiale, cum ar fi acid folic, vitamina B12 și calciu.

Nucile furnizează proteine, în timp ce laptele și cerealele oferă calorii suplimentare.

Ouăle și iaurtul reprezintă o sursă excelentă de proteine, calciu și vitamina D.

Spanacul este bogat în acid folic și trebuie inclus în dieta de zi cu zi. Carnea roșie furnizează fier.

Femeile care ajung să ia prea mult în greutate în timpul sarcinii devin obeze și pot dezvolta probleme cum ar fi hipertensiunea arterială și diabetul gestational în al treilea trimestru.

7. Pachetul de acasă, la serviciu:

Femeile gravide sunt prea obosite să pregătească masa de prânz pentru muncă.

Dacă graba de dimineață pare copleșitoare, încercați să le faceți cu o zi înainte.

Sandvișuri, paste și orez sunt ușor de făcut. Adăugați legumele în alimentație.

8. Faceți o alegere conștientă

Un stil de viață sănătos înseamnă a face o alegere conștientă când mănânci.

Pizza cu multe grăsimi nu te ajută cu nimic. De fiecare dată când optăm pentru alimente sănătoase, facem o decizie conștientă de a ne respecta corpul.

9. Acceptați modificările

Respectarea trupului înseamnă, de asemenea, acceptarea a ceea ce este.

Câștigul în greutate este normal în timpul sarcinii și, de fapt, este esențial pentru sănătatea bebelușului.

Veți elimina kilogramele în plus după ce copilul se naște.

Dar nu vă stresați să pierdeți greutatea adăugată imediat după naștere. Prioritatea ta este copilul tău.

Este ok să pierdeți în greutate în timpul sarcinii?

Dacă sunteți deja supraponderală la momentul conceperii, medicul vă poate cere să pierdeți din greutate.

Totuși, trebuie să încercați să scăpați de ea numai sub supravegherea unui medic.

În cele mai multe cazuri, femeile nu au voie să țină diete sau să piardă în greutate în timpul sarcinii.

Puteți pierde în greutate în timpul primului trimestru datorită grețurilor de dimineață.

Apoi, puteți adăuga kilograme în următoarele două trimestre și puteți face pentru pierderea inițială în greutate.

Și acesta este un mod sănătos de a pierde și de a câștiga greutatea în sarcină.

7 alimente care te pot ajuta să slăbești în timp ce alăptezi

Efectele negative ale pierderii în greutate

Pierderea în greutate a mai multor kilograme decât se așteaptă nu este sănătoasă.

Se poate întâmpla numai la începutul primului trimestru, după cum am menționat.

Pierderea nesănătoasă în greutate poate provoca următoarele complicații:

– Veți da naștere unui copil subponderal

– Șansele de avort spontan sunt ridicate, în special în primul trimestru din cauza anorexiei (tulburări de alimentație cu o teamă nedorită de a câștiga greutate)

– Scăderea lichidului amniotic din cauza nutriției scăzute

– Funcționarea cognitivă la copil este afectată

– Dimensiunea mică a copilului

Dacă sunteți supraponderală, nu este nevoie să „mâncați pentru doi”.

De fapt, dacă sunteți obeză, puteți pierde câteva kilograme fără a vă răni copilul.

Dar cheia este să rămâi conștientă de corpul tău și să-l consulți pe medicul tău.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...