Grăsimi care ard grăsimea

Grăsimi care ard grăsimea

Există alimente care conțin grăsimi esențiale pentru organism și ajută atât la starea de bine și menținerea energiei, cât și în procesul de slăbire.

 

Grăsimile sunt nutrienți esențiali în desfășurarea funcțiilor organismului uman, la fel de importanți ca proteinele și glucidele. Grăsimea formează la propriu structurile sistemului nervos, grăsimile sunt precursori hormonali, intră în alcătuirea fiecărei membrane celulare și îi reglează acesteia activitatea. Viața fără grăsimi nu este posibilă.

Avocado este un fruct bogat în grăsimi sănătoase, care stimulează metabolismul, menține energia în corp și favorizează arderea grăsimilor care nu sunt benefice organismului.
Uleiul de cocos este bogat în grăsimi saturate, iar datorită conținutului ridicat de acid lauric are un efect extraordinar asupra organismului și ajută foarte mult în dietele de slăbit.
Nucile reprezintă o sursă foarte bună de Omega 3, acizi grași esențiali care înhibă dezvoltarea celulelor adipoase.
Peștele gras (macroul, heringul, sardinele, somonul, tonul) reprezintă o altă sursă excelentă de Omega 3, care nu lasă celulele adipoase să se mărească. În plus, chiar dacă este o sursă de proteine grasă, conține destul de puține calorii.
Produsele lactate conțin acizi linoleici conjugați, grăsimi care reduc stocarea grăsimilor și favorizează arderea acestora. De asemenea, lactatele sunt și surse de calciu, un mineral care limitează, la rândul său, asimilarea grăsimilor.
Semințele de in, uleiul de rapiță presat la rece, uleiul de in, uleiul și semințele de cânepă sunt alte alimente naturale care pot fi incluse în categoria celor cu grăsimi bune pentru organism.

Diferența față de grăsimile nesănătoase

Grăsimea dăunătoare organismului este cea de tip artificial și, spune dr. Ruxandra Pleșea, 'vorbim despre grăsimile hidrogenate, procesate industrial, grăsimile de tip trans. Acestea trebuie evitate! Organismul nostru nu recunoaște și nu poate prelucra o altă formă decât cea naturală, la care este adaptat!', explică medicul specialist.

Grăsimile animale trebuie limitate, NU eliminate!

Alimentele cu grăsimi care trebuie favorizate sunt cele de proveniență vegetală. Sursele de grăsimi animale (carne, ouă, lactate) e bine să fie limitate, însă în niciun caz eliminate.
Într-o dietă echilibrată se consumă zilnic uleiuri la fiecare masă, 1-2 linguri, oleaginoase și semințe în porții de 30 g (câte încap în podul palmei), 2-3 porții de lactate și săptămânal se mănâncă 5 ouă, 3 porții de pește gras și ½ avocado.
Consumă de câte ori ai ocazia uleiuri de in, de rapiță, nuci proaspăt sparte, pești grași sălbatici, 'pentru a maximiza aportul de acizi grași omega-3, importanți în lupta cu inflamația cronică și cu toate bolile cronice și autoimune ce decurg de aici. De asemenea, sunt extrem de importanți pentru starea psihoemoțională și activitatea sistemului nervos, dar și pentru aspectul pielii. Sunt adevărate produse anti-ageing.', subliniază dr. Pleșea.

SFATUL SPECIALISTULUI

Dau energie și limitează pofta de dulce

'Nu exagerați cu consumul de grăsimi, însă nici nu fugiți de ele! Vă poate fi total nefavorabil chiar dacă doriți să pierdeți în greutate! Grăsimile sunt foarte sățioase, generează energie, iar în ansamblu vă fac să aveți mai puține pofte alimentare de dulciuri. Starea psihică și funcționarea creierului, puterea creativă depinde direct de cantitatea și calitatea grăsimilor din dietă. Așadar, acordați-le toată atenția! În sprijinul acestor afirmații vin studii ce demonstrează că o dietă de tip low-fat, high-carb generează depunerea grăsimii. Concluzia? Mai bine o lingură de ulei presat la rece decât o prăjitură cu sirop și glazură de ciocolată.' (Dr. Ruxandra Pleșea, Medic Specialist Diabet, Nutriție și Boli Metabolice, ruxandra.plesea@sana-med.ro)

RUXANDRA PLESEA Low RES

Dr. Ruxandra Pleșea

Credit foto: Shutterstock