În acest ghid de autoîngrijirea în timpul pandemiei de coronavirus vei citi câteva dintre cele mai bune modalități de a gestiona stresul, somnul, activitatea fizică, dieta și multe alte trucuri pentru a avea mai bine grijă de tine însăți chiar acum.

Citește și: Banala răceală pregătește sistemul imunitar pentru a recunoaște Covid-19. Iată de ce unii oameni au forme mai ușoare

Noi moduri de a avea grijă de tine

Pandemia a schimbat radical modul în care trăim, de la serviciu, la școală și până la viața noastră socială. Noua noastră realitate reprezintă un set unic de provocări pentru noi toți.

Acum, mai mult ca oricând, autoîngrijirea este esențială atunci când vine vorba de sănătatea fizică și de bunăstarea emoțională. Îngrijirea de sine nu este ceva egoist. Pentru a avea grijă de alții, trebuie să ai, mai întâi, grijă de tine.

Practici care promovează sănătatea

Îngrijirea de sine poate include nenumărate practici pe care le consideri plăcute și care, într-un fel, promovează sănătatea fizică, emoțională, spirituală sau mentală. Conform definiției din Organizația Mondială a Sănătății, autoîngrijirea este comportamentul pe care îl faci pentru a avea grijă de propria sănătate și poate include igienă, nutriție, activități de agrement, sport, exerciții fizice, accesarea serviciilor medicale profesionale atunci când este nevoie și multe altele.

Și în mijlocul unei pandemii globale, nevoia de a ne îngriji de propria noastră sănătate – sub toate aspectele ei – este de cea mai mare importanță.

Citește și: Cum previi infectarea cu Covid-19 prin metode naturale. Ghid de sanătate în timpul pandemiei

Ghid de autoîngrijire: Fă din odihnă o prioritate

Starea ta de spirit și sistemul imunitar se bazează pe numărul de ore de somn și de calitatea lui. Dacă dormi suficient și ai un somn de bună calitate, sistemul imunitar funcționează cel mai bine pentru a combate infecțiile, precum cea cauzată de noul coronavirus.

Oamenii de știință știu că somnul este, de asemenea, una dintre principalele modalități prin care putem ajuta la menținerea stresului sub control. Privarea de somn ne poate face mai sensibili la efectele stresului. În cele din urmă, creierul are nevoie de somn pentru a funcționa. Fără odihnă de calitate, vei fi mai puțin răbdătoare și îți va fi mai greu să te concentrezi. Vei lua decizii proaste. Te vei îmbolnăvi mai ușor. Totodată, vei fi mai iritabilă.

Ghid de autoîngrijire: Fă mișcare

A petrece mult mai mult timp acasă nu înseamnă că devii sedentară. Rămâi activă. Nu numai că îți vei menține corpul sănătos din punct de vedere fizic, ci vei avea și o stare de spirit mai bună. Exercițiile fizice eliberează endorfine (hormoni care te fac să te simți bine).  Accentuează concentrarea și te ajută să dormi mai bine. Activitatea fizică reduce, de asemenea, riscul tulburărilor de dispoziție. Crește energia și îmbunătățește dispoziția generală.

Încearcă un antrenament nou

Când vine vorba de fitness, oamenii au tendința de a respecta o rutină. Acesta ar putea fi momentul perfect pentru a ieși din zona ta de confort – în timp ce te afli încă în confortul casei tale. Poți alege Zumba, box sau antrenamente de dans. Descarcă aplicații care au o serie de opțiuni, cum ar fi Openfit sau Sworkit.

Ghid de autoîngrijire: Joacă-te

Jocul sub orice formă poate provoca o cascadă de neurochimice pozitive, cum ar fi serotonina, oxitocina și dopamina. Nu te gândi că nu mai ești copil. Jocul te va ajuta să te simți bine. Totodată, poți încerca opțiuni creative de descărcare a stresului. Folosește cărți de colorat pentru adulți, modelează în lut sau găsește alte modalități de a îți manifesta creativitatea. Poți (re)începe să tricotezi sau croștezi ori găti rețete sănătoase și inventive. Toate acestea contribuie la starea ta de bine. Poți încerca și terapia prin râs pentru a-ți readuce buna dispoziție.

Sursa foto: 123rf.com