Fructele cu coajă lemnoasă – cum te ajută să-ți menții sănătatea

Fructele cu coajă lemnoasă. nucile - miez de nucă frunze

Nuci, alune, migdale – fructele cu coajă lemnoasă sunt bune în prăjituri, dar și când vrei ceva sănătos de ronțăit. Include-le în alimentația ta zilnic și nu vei regreta. Află care sunt beneficiile lor pentru sănătate.

Fructele cu coajă lemnoasă. Migdalele

Dintre fructele cu coajă lemnoasă, migdalele sunt printre cele mai apreciate. Și nu doar gustul plăcut te poate face să le alegi. Semințele de migdal au acțiune antispasmodică, anestezică, vermifugă și ușor laxativă. Din semințele de migdal se extrage vitamina B17, cu efect anticanceros. Proprietățile nutritive ale migdalelor se împletesc strâns cu cele terapeutice. Au o valoare energetică apreciată la 615 kcal la 100 g semințe uscate. Se recomandă introducerea lor în dietă pentru reglarea tranzitului la colon și pentru a preveni cancerul la acest organ. Mai sunt indicate pentru întărirea memoriei. Pentru prevenția cancerului, se recomandă consumul a 6-8 sâmburi de migdale pe zi. Mai există produse standardizate cu extract din sâmburi de migdale, care conțin substanța numită amigdalină.

Fructele cu coajă lemnoasă. Nucile

'Nucile conțin cantități importante de săruri de potasiu, calciu, fier şi fosfor şi în vitaminele Bl şi B2', observă dr. farmacist Ovidiu Bojor. Nucile au ele o valoare energetică ridicată. Sunt recomandate în alimentaţia celor slăbiţi, a convalescenţilor, dar şi a omului sănătos. Au un conținut ridicat de proteine și grăsimi. Sunt foarte bogate în potasiu, calciu, fosfor, fier, vitamina A și au cantități mai mici, B2, B3 și C. Extractul de nuci conţine şi acizi grași Omega 3, indicați în afecţiuni inflamatorii şi boli cardio-vasculare. Cercetări asupra uleiului de nucă arată că are un rol important în prevenirea aterosclerozei. Se recomandă să se consume crude.

Fructele cu coajă lemnoasă. Alunele

Alunele au un conţinut redus de apă, în schimb sunt foarte bogate în ulei (62%). Conţin proteine, săruri de potasiu, calciu, fosfor și fier. Au cantități importante de vitamina A, dar și Bl, B2, B3 și puțină vitamina C. Au o valoare nutritivă foarte mare. Sub aspect energetic, 100 g alune au o valoare de 2890 kj, ceea ce este echivalent cu 690 kcal, din care se resorb 89%. Acest fapt le recomandă ca energizant bolnavilor de tuberculoză şi diabet, copiilor în creștere, persoanelor anemice, femeilor în timpul gravidităţii şi persoanelor de vârsta a treia. Fără a se baza pe experimentări ştiinţifice, unii autori consideră că alunele au proprietatea de a dizolva pietrele la rinichi. Uleiul de alune favorizează eliminarea teniei.

Sursa foto: 123rf.com