Fructe și legume de toamnă care te ajută să slăbești

Cele mai bune fructe și legume de toamnă care te ajută să slăbești

Aceste fructe și legume de toamnă te vor ajuta să scapi de kilogramele în plus, dar și să ții la distanță foamea, fără grija caloriilor. În plus, au un gust foarte bun, multe fibre și carbohidrați de calitate, care nu pun în pericol silueta. Află în cele ce urmează care sunt cele mai bune fructe și legume de toamnă care te ajută să slăbești și să fii sănătoasă!

Fructe și legume de toamnă cu puține calorii, ideale la cura de slăbire

Chiar dacă sezonul pepenelui, al piersicilor zemoase și al roșiilor gustoase e pe final, asta nu înseamnă că toamna nu ne pune la dispoziție alte fructe și legume delicioase. Iată mai jos o listă cu fructe și legume de toamnă sărace în calorii, dar atât de hrănitoare și sănătoase!

Mere – abundă în antioxidanți, care previn bolile cronice și îmbătrânirea prematură. Există peste 7.500 de varietăți de mere, așa că ai de unde alege, mai zemoase, mai acre, mai dulci sau mai parfumate. Fibrele din mere ajută la menținerea senzației de sațietate și au un indice glicemic scăzut, așa că sunt indicate și în curele de slăbire.

Sfeclă roșie – cel mai indicat este să o consumi în stare crudă, deoarece conține o substanță numită betaină, care protejează inima și ficatul. În același timp, sfecla roșie conține nitrat, care îmbunătățește circulația sângelui către creier și reduce riscul de demență.

Varză și varză de Bruxelles – bogate în vitaminele A și C, aceste legume sunt surse excelente de glucozinolați, un compus cu puternic efect anticancerigen. De asemenea, aceste legume crucifere țin de foame și taie pofta de dulce.

Merișoare – sucul de merișoare este recunoscut pentru beneficiile sale asupra sănătății tractului urinar. Consumul de fructe proaspete poate preveni bolile de la nivelul cavității bucale, precum și răspândirea cancerului, ca urmare a bogăției de antioxidanți din compoziție. Deoarece au un gust dulce-acrișor, merișoarele pot fi consumate ca gustări, între mese, evitând astfel consumul de dulciuri, responsabil cu depunerea colăceilor.

Pere – sunt bogate în fibre solubile, care au capacitatea de a reduce nivelul de colesterol „rău” (LDL) din sânge. Este bine cunoscut faptul că nivelul crescut al colesterolului este un factor de risc major în apariția bolilor de inimă. Totodată, fibrele conținute contribuie la menținerea sațietății, atât de importantă în orice dietă.

Rodii – sucul de rodie este în ultima vreme pus sub luma mai mult studii de specialitate. Oamenii de știință vor să vadă cum acționează antioxidanții din rodie asupra îmbătrânirii celulare. Studiile realizate până în prezent au atătat că sucul de roșie poate avea un rol important în prevenirea atacului de cord, al canerului de sân sau de colon, dar încă sunt nevesare investigații suplimentare de amploare care să confirme aceste teorii.

 Dovleac – este una dintre cele mai bune surse de alfa și betacaroten din câte există, iar aceste substanțe sunt transformate de organism în retinol, un compus care protejează vederea și previn răspândirea cancerului. De asemenea, semințele de dovleac sunt bogate în acid alfalinolei, un acid gras Omega 3 care i-ar putea ajuta pe cei care au afecțiuni ale inimii, hipertensiune arterială sau colesterol mărit.

Napi – nu prea se consumă pe la noi, dar ar trebui, pentru că au foarte mult calciu și substanțe nutritive care protejează de cancerul de prostată sau de plămâni. Nu mai puțin importante sunt fibrele conținute, precum și cantitatea mare de apă, care conferă sațietate și hidratare pe termen lung.

Cartofi dulci – la fel ca dovleacul, cartofii dulci sunt bogați în betacaroten. Consumă mai des cartofi dulci și vei preveni carența de vitamina A, problemele cu vederea, dar și obezitatea. Cartofii dulci sunt surse excelente de vitamina C, mai ales dacă sunt consumați cu tot cu coajă, și fibre, care sunt esențiale în procesul de slăbire.

Sursa foto: 123rf.com

Loading...