Fosforul în sarcină. De ce este important să facă parte din dieta unei mămici

Fosforul în sarcină. De ce este important să facă parte din dieta unei mămici

Fosforul în sarcină este important la fel ca și dieta sănătoasă. Fosforul ajută la dezvoltarea corectă a copilului. Iată ce ar trebui să mai cunoști despre acest mineral.

Dieta în timpul sarcinii este foarte importantă. O dietă sănătoasă este esențială pentru dezvoltarea și creșterea adecvată a copilului.

Trebuie să luați toate vitaminele și mineralele necesare. Fosforul este un astfel de mineral esențial. Este important pentru creșterea corectă a copilului.

De asemenea, joacă un rol crucial în dezvoltarea mentală a copilului. Mineralele sunt o parte esențială a unei diete bune de sarcină.

11 alimente care micșorează fibromul uterin. Ce produse ar trebui să introduci în dietă

Fosforul în sarcină. De ce este important să facă parte din dieta unei mămici

Trebuie să consumați în jur de 700 mg din acest mineral în fiecare zi în timpul sarcinii.

Este aceeași cantitate care este recomandată femeilor dacă sunt sau nu gravide.

Fosforul este al doilea cel mai abundent mineral din corpul vostru.

Trebuie să mențineți această doză în fiecare zi pentru a vă asigura că voi și copilul aveți oase și dinți puternici.

De ce aveți nevoie de fosfor în sarcină?

Există multe motive pentru care este important ca fosforul să facă parte din dietă.

1. Este necesar pentru o dezvoltare corectă a oaselor

Fosforul este responsabil pentru dezvoltarea corectă a oaselor și a dinților copilului.

În combinație cu calciul și vitamina D, fosforul formează fundația oaselor și dinților puternici la un copil.

Cheia este de a menține echilibrul corect între toate aceste substanțe nutritive.

Lipsa oricărora dintre acestea poate duce la schimbări serioase la fătul în creștere.

2. Pentru a vă menține sănătatea

Fosforul trebuie să vă împiedice să vă simțiți obosite în timpul sarcinii.

Acest mineral este necesar pentru a menține un ritm cardiac sănătos și o circulație adecvată a sângelui. În timpul sarcinii crește necesarul de fosfor al corpului.

Lipsa acestuia din dieta ta poate duce la iritabilitate, pierderea poftei de mâncare și durere osoasă și articulară. O deficiență severă poate cauza chiar depresie.

Testul de sarcină îți arată un rezultat greșit. Care sunt cauzele

3. Reglează metabolismul

Unul din rolurile cheie ale fosforului în organism este reglarea metabolismului și transformarea alimentelor în energie.

În timpul sarcinii, corpul are nevoie de mai multă energie pentru a face față schimbărilor rapide care apar.

Cantități adecvate de fosfor din dietă vă vor asigura că ați reglat metabolismul și că alimentele sunt utilizate în mod corespunzător de corp.

4. Este esențial pentru dezvoltarea creierului copilului

Fosforul, împreună cu calciul, este responsabil pentru dezvoltarea adecvată a sistemului nervos al bebelușului.

De asemenea, promovează dezvoltarea creierului și activitatea mentală.

Cu toate acestea, un exces de fosfor în dieta de sarcină poate fi dăunătoare creierului copilului. Cheia este de a menține echilibrul.

5. Ajută la pregătirea sistemului digestiv al bebelușului

Acest mineral este necesar pentru copilul în creștere, în timpul sarcinii, pentru organele interne. Ajută corpul bebelușului să asimileze substanțele nutritive.

De asemenea, ajută la formarea sistemului digestiv. Crește secreția gastrică în corpul bebelușului și se pregătește pentru excreție.

Fosforul este esențial pentru că ajută corpul bebelușului să se pregătească să lucreze independent după ce se naște.

6. Controlează transmiterea corectă a trăsăturilor ereditare

Fosforul a fost legat de controlul transmiterii trăsăturilor ereditare la copilul dumneavoastră. Acesta joacă un rol important în structura ARN și ADN a copilului.

În primele câteva săptămâni de sarcină, fosforul influențează caracteristicile feței copilului, caracteristicile, talentele, personalitatea și preferințele sale.

Pe măsură ce copilul se dezvoltă, fosforul îi ajută să reacționeze la diferite sunete și dispoziții.

Ce alimente sunt bogate în fosfor?

Acum că știți importanța fosforului în timpul sarcinii, este bine să înveți despre alimentele bogate în minerale.

Carne, lapte, iaurt, mazăre, înghețată, ouă și anumite cereale sunt surse bune de fosfor.

Pâinea este o altă sursă bună a acestui mineral. Fosforul este cel mai bine absorbit de corpul vostru din surse animale.

Mâncărurile sărate sunt cele mai bune surse ale acestui mineral.  Puteți încerca carne de vită, pasăre, carne de vită și iepure.

Surse vegetale de fosfor includ fasole, mazăre, mei, patrunjel, orez, tărâțe de grâu și germeni de grâu.

Pentru a obține beneficii maxime, trebuie să înmuiați cerealele în apă timp de aproximativ o jumătate de oră până la o oră.

Odată ce semințele se umflă puteți aplica căldura și găti. Lintea, migdalele și gălbenușurile de ou sunt de asemenea surse bogate de fosfor.

Totuși, ca și în cazul oricărui alt nutrient, trebuie să echilibrați aportul de fosfor.

Ce mănânci în timpul sarcinii poate afecta în mod direct creșterea și dezvoltarea copilului.

De obicei, dacă aveți mese bine echilibrate pe tot parcursul sarcinii, este puțin probabil să suferiți de o deficiență.

Nașterea prin metoda Bradley. Ce este și care sunt avantajele acestei metode

Cât de frecvent este deficitul de fosfor în sarcină?

De obicei, dacă aveți o dietă echilibrată și sănătoasă, este rară deficiența.

Alimentația precară sau pierderea în greutate poate provoca organismul să-și piardă și rezerva de fosfor.

Anumite afecțiuni care stau la bază și medicamente pot, de asemenea, să scadă nivelul de fosfor al organismului. Acestea includ:

– corticosteroizii
– Insulină
– Antiacidele
– Inhibitori ai ACE
– anticonvulsivante

Dacă luați oricare dintre aceste medicamente înainte de sarcină, este o idee bună să verificați nivelul de fosfor.

Medicul ar putea indica o schimbare în dietă pentru a compensa deficitul. Ar putea prescrie, de asemenea, un supliment.

Cu toate acestea, de obicei, o dietă echilibrată este suficientă pentru a obține suficient acest mineral.

Riscuri asociate cu prea mult fosfor

Există multe beneficii ale fosforului în timpul sarcinii. Cu toate acestea, un exces poate fi dăunător pentru tine și copilul tău.

În cazuri extreme, poate fi chiar toxic. Prea mult din acest mineral în corp poate provoca diaree.

De asemenea, poate duce la întărirea țesuturilor și a organelor moi ale corpului.

În doze mari, fosforul poate provoca intoxicații acute. Acest lucru este deosebit de periculos în timpul sarcinii și dăunează copilului.

Excesul de minerale din sistemul dumneavoastră poate împiedica absorbția altor minerale din organism.

Acestea includ calciu, fier, zinc și magneziu. Acestea sunt toate mineralele esențiale pe care copilul trebuie să le dezvolte în mod corespunzător.

Cantități mari de fosfor prezente în sânge se pot combina și cu calciul. Acest lucru poate duce la formarea de depozite minerale în mușchi.

Vinetele în timpul sarcinii au și efecte secundare. Tu le cunoști?

Este esențial să se ia cel mai bun echilibru între fosfor, calciu și vitamina D pentru obținerea celor mai bune rezultate. Acest lucru se găsește cel mai bine în lapte și produse lactate.

Fosforul este un mineral esențial necesar pentru ca bebelușul să se dezvolte în mod corespunzător. Aveți nevoie de cel puțin 700 mg de fosfor în dieta zilnică.

Acest mineral poate fi ușor obținut atât din surse vegetale, cât și din cele animale.

Este important să aveți suficiente alimente bogate în fosfor pentru a asigura dezvoltarea corectă a creierului copilului.

Un exces de minerale poate fi toxic pentru corp și poate afecta dezvoltarea fătului și sănătatea.

Asigurați-vă că discutați cu medicul înainte de a vă încărca alimente bogate în fosfor. Nu începeți suplimentele fără a vă consulta medicul.

O masă bine echilibrată și nutritivă pe tot parcursul sarcinii este adecvată pentru a îndeplini doza zilnică necesară.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...