Forma fundului vorbește despre sănătatea ta

Forma fundului vorbește despre sănătatea ta

Forma fundului tău spune multe despre starea de sănătate pe care o ai. Depunerea de grăsimi in corp implică anumite riscuri în funcție de zona în care se regăsesc.

Forma corpului, în special forma fundului, spune multe despre sănătatea ta.

Indicele de masă corporală nu face o distincție clară a distribuirii grăsimii în corp.

Specialiștii susțin că distribuirea grăsimii este un factor de risc metabolic și cardiovascular important.

Asta deoarece proporția de grăsime abdominală sau gluteofemurală (cea din jurul părții inferioare) este asociată cu obezitatea, boli asociate ei și mortalitatea.

Masa de grăsime glueofemurală este independent asociată unui profil lipidic protector și glucoză, precum și unui risc metabolic și cardiovascular.

Totuși, grăsimea de pe fund ne poate proteja, pe termen lung, de efectele adverse asociate cu depunerile de grăsime ectopică.

Astfel, un fund mai proeminent decât abdomenul poate ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare. Este valabil în cazul unei persoane care nu are probleme cu greutatea.

Forma fundului – grăsimea se duce spre fese pentru a-ți proteja inima

Atunci când grăsimea se acumulează pe fund este corelată, deseori, cu un mai mic strat de grăsime pe abdomen.

Se spune că forma corpului tip pară este de preferat celei tip măr (unde grăsimea este stocată pe tos și abdomen), iar organele sunt mai puțin stresate.

În acest fel, acizii grași sunt ținuți departe de inimă, artere și ficat.

Corpul este programat să decidă unde să stocheze grăsimea, iar în cazul femeilor mai intervin și hormonii care conduc și distribuie grăsimea.

Celulele grase secretă hormoni care indică grăsimii unde să se ducă în corp.

La bărbați, de cele mai multe ori se îndreaptă către regiunea abdominală, iar la femei spre fund, coapse sau abdomen.

Pe măsură ce îmbătrânesc, femeile se pot confrunta cu migrarea depozitelor de grăsimi spre alte zone.

Un studiu dezvăluie faptul că femeile cu forma fundului proeminentă sunt mai inteligente datorită unui nivel mai scăzut al colesterolului, metabolizează mai rapid zaharurile, nivelul de omega-3 susțin sănătatea creierului.

Ce spune forma fundului despre sănătatea ta

Forma fundului – pătrată

Acumularea de grăsime pe fese poate însemna că mușchii glutali sunt slăbiți.

Acest tip de distribuire a grăsimii poate da impresia că fundul se extinde.

Exercițiile fizice te pot ajuta să-ți recapeți formele perfecte și să elimini colaceii.

Forma fundului – rotundă

Rotund este bine. Poate fi un mic exces de grăsime în partea de jos, dar este ușor de recăpătat forma apetisantă.

Excercițiile fizice regulate ajută la păstrarea formei și prevenirea depunerilor nedorite.

Forma fundului – inimă

Un fund în formă de inimă sau pară reflectă o distribuire proporțională a masei de grăsimi – rotund sus și ușor conic în partea de jos.

Exercițiile pentru coapse vor ajuta la tonifiere și evitarea depunerilor de grăsime.

După menopauză, pe măsură ce înaintezi în vârstă, grăsimea de aici are tendința de a urca spre abdomen.

Forma fundului – V

Aceasta este forma comună persoanelor în vârstă la care grăsimea are tendința de a urca spre coapse și abdomen, datorită nivelului de estrogen.

Activitățile fizice pot preveni această problemă la timp.

Aici vei găsi numeroase exerciții video și pentru mușchii fesieri care te vor ajuta să ai forme de invidiat. Nu trebuie să mergi la sală, ci le poți face la tine acasă.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto