Femeile la menopauză sunt mai predispuse la obezitate. Cum poți preveni sau trata ”epidemia secolului XXI”

Femeile la menopauză sunt mai predispuse la obezitate

Femeile la menopauză sunt mai predispuse la obezitate, mai ales după vârsta de 40 de ani, când corpul începe să consume mai puțină energie și, de multe ori, obiceiurile alimentare se păstrează. De aceea, ele sunt cele mai preocupate de lupta cu obezitatea.

Femeile la menopauză sunt mai predispuse la obezitate și pentru că, odată cu vârsta se pierde din masa musculară, care consumă mai multă energie. Femeile mai acumulează greutate greutate și în timpul sarcinii, greutate pe care nu o pierd întotdeauna după aceea.

Obezitatea, pericolul din umbră

Obezitatea nu este doar o problemă estetică sau care ține de gust. De aceea, faptul că femeile la menopauză sunt mai predispuse la obezitate poate fi și un semnal de alarmă pentru sănătate. Ea poate sta la baza multor boli, cum ar fi cele de inimă, de ficat, ale plămânilor, boli vasculare, artrite, hernii, pietre la rinichi, diabet, cancer, depresii.

Pot apărea și disfuncții sexuale. La persoanele obeze se întâlnesc mai des complicațiile după operații. Totodată, excesul ponderal nu oferă garanția că persoana respectivă nu poate fi și subnutrită, ceea ce se întâmplă des, din cauza unei alimentații bogate în calorii, dar săracă în substanțe nutritive.

Viața sexuală după menopauză? Nu e imposibil!

Femeile la menopauză sunt mai predispuse la obezitate, dar îngrășarea excesivă poate fi prevenită

Cel mai bine ar fi să fie prevenită încă din copilărie, prin stilul de viață pe care îl arătăm celor mici. Pentru că, e știut, ei vor face ceea ce văd la noi și nu ceea ce îi sfătuim să facă. Dulciurile nu ar trebui să fie la discreție și nici oferite ca recompensă pentru buna purtare. Fiți atenți și la zahărul ascuns din sucurile de fructe sau din cerealele cu diverse arome. Pe lângă o alimentație echilibrată, copiii ar trebui să facă sport, să se joace în aer liber.

Pas cu pas către silueta visată

Chiar dacă nu am avut dintotdeauna obiceiuri sănătoase, cu voință, ele se pot înlocui, de pildă eliminând treptat grăsimile, dulciurile, și mâncând mai puțină pâine. Nu schimbările radicale de scurtă durată ajută, ci eforturile mai mici, dar făcute susținut. Un doctor spunea „să mânânci cu două linguri mai puțin și să faci doi pași mai mult'. Bineînțeles că, pentru a slăbi, este nevoie de mai mult efort, dar se începe cu puțin și se crește treptat, pentru a avea un efect de durată.

Află cum învingi obezitatea!

Fără rețete rapide de slăbit în lupta cu obezitatea

Nu ar trebui să ai încredere în rețetele rapide de slăbit și nici în pilule minunate care să te facă să arăți ca tras prin inel peste noapte. Pentru a slăbi fără efectul „yo-yo' este nevoie de răbdare. Mai ales în cazurile grave, supravegherea unui medic, care va da regimul cel mai bun pentru persoana respectivă, este obligatorie. Ce mai poți face este să eviți locurile sau situațiile care te fac să mănânci prea mult. Un alt obicei care nu te-ai fi gândit că dăunează siluetei este să nu dormi suficient. S-a demonstrat că persoanele care dorm doar 5 ore pe noapte sunt mai predispuse la obezitate decât cele care se odihnesc 7-8 ore.

Citește mai multe despre obezitate în dicționarul medical!

Sursa foto: 123rf.com