Femeia antreprenor: cum să îți asiguri succesul în business

Femeia antreprenor: cum să îți asiguri succesul în business

Mediul de business din România e destul de competitiv, dar există câteva bune practici care îți pot asigura succesul, în cazul în care te gândești să renunți la jobul „9-to-5' și să devii antreprenoare. Iată care sunt acestea:

O atitudine corectă

Un business de succes începe de la o atitudine corectă (față de promisiunea pe care o face produsul tău clientului, față de angajați, furnizori etc.), iar o atitudine corectă înseamnă, pe termen lung, că și misiunea businessului tău, cultura organizațională și etica profesională promovate în compania ta vor urma același principiu.

O atitudine corectă, cinstită față de angajați, clienți, furnizori, asociați, investitori nu îți va aduce decât beneficii pe termen lung. Nu e greșit să vrei să începi un business exclusiv pentru a face bani, dar o afacere construită doar pe ideea de a face profit cu orice preț va întâmpina, cel mai probabil, diverse probleme.

O idee corectă

O atitudine corectă în afaceri ar trebui să fie însoțită și de o idee corectă de business. De exemplu, să faci profit dintr-un business cu săpunuri naturale pe care să le vinzi la un preț mai mic decât cele care sunt deja pe piață e una bună. Pe de altă parte, dacă intenționezi ca prețul mai mic al săpunurilor tale să fie generat de lipsa investiției în ingredientele naturale (ele reprezintă promisiunea produsului, de fapt), atunci vorbim de o idee care nu se axează pe corectitudine și care nu îți va aduce succes pe termen lung.

Ideea ta de business nu trebuie să fie unică și nemaivăzută pentru a aduce profit. Dacă te uiți la exemplele marilor antreprenori din afară, vei vedea că ei nu au inventat roata, ci au luat produse sau servicii care existau deja pe piață și au oferit variante îmbunătățite ale acestora. Un ultim pas ar fi să te asiguri că ideea ta, oricare ar fi ea, va avea în cele din urmă și cerere.

O echipă puternică de angajați fericiți

O echipă puternică nu înseamnă doar oameni cu abilități potrivite. Vei avea nevoie de angajați care să și aibă o atitudine pliată pe cultura ta organizațională și, nu în ultimul rând, de oameni cărora să le placă să petreacă opt ore la birou unii cu alții. O atmosferă tensionată sau neplăcută în echipă produce, de regulă, fragmentări interne, iar asta înseamnă, pe termen lung, ineficiență în atingerea targeturilor de echipă.

Pe o piață a muncii din ce în ce mai competitivă, beneficiile acordate angajaților au devenit un standard pentru orice companie care vrea să aibă succes și o echipă stabilă. Ce ai putea să le oferi angajaților tăi pentru a-i păstra cât mai mult timp și pentru a-i motiva să aibă rezultate din ce în ce mai bune?

  • Bonusuri și prime: aceste recompense pot fi oferite în urma unor performanțe deosebite (primele de merit) sau cu ocazia unor sărbători legale (primele de Crăciun, de Paște etc.). Aceste bonusuri pot fi acordate fie în bani, fie sub formă de tichete cadou, care nu sunt supuse impozitului pe venit și contribuțiilor sociale dacă nu depășesc suma de 150 de lei.
  • Tichetele de masă electronice pot fi o alternativă la fel de bună ca primele de merit. Majoritatea sondajelor făcute în țara noastră arată că angajații apreciază aceste bonusuri pentru că îi ajută să își gestioneze mai bine venitul. În plus, există o mulțime de motive pentru a investi în carduri sau tichete de masă.
  • Abonamente la săli de sport: un angajat sănătos, care face mișcare, nu va cere prea multe concedii medicale, deci acest tip de bonus e, de regulă, „win-win situation'.
  • Pensii private: ca și în cazul asigurărilor de viață, contribuția la pensia privată a angajatului îi arată acestuia că îți pasă de viitorul lui. La rândul său, el va dori să rămână cât mai mult timp într-o companie în care nu se simte o simplă rotiță insignifiantă.

Pe lângă aceste beneficii materiale, ai putea plusa și cu alte bonusuri care sunt la fel de eficiente:

  • Programul flexibil: nu toți angajații sunt la fel de productivi în același interval orar, și, atâta timp cât un om își face treaba bine, businessul tău nu va avea decât de câștigat.
  • Work from home: un studiu citat de Harvard Business Review arată că angajații care lucrează de acasă nu numai că sunt mai fericiți, ci și mai performanți.
  • Un birou „pet friendly': în acest caz ar trebui să te asiguri că nu ai și angajați cu alergii și că animalele de companie nu sunt agresive.
  • Cursuri și traininguri: angajații tăi vor aprecia orice oportunitate pe care le-o poți da de a învăța lucruri noi, care i-ar putea ajuta să se dezvolte și în alte direcții.

Succesul în afaceri depinde de mult mai mulți factori, dar dacă respecți principiile de bază de mai sus, ai făcut deja un pas corect în direcția bună.

Foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Sodexo.ro