Ce este febra

Febră – reprezintă o temperatură ridicată a corpului față de cea normală și nu este ea însăși o boală.

De obicei, este  un simptom al unei afecțiuni de bază, de cele mai multe ori fiind cauzată de o infecție, cum ar fi o gripă sau o răceală.

Febra poate apărea la oameni de orice vârstă și nu este în general considerată periculoasă, dar hipertermia poate provoca creșteri periculoase ale temperaturii corpului.

Temperatura normală a corpului poate varia în funcție de fiecare om în parte, de momentul zilei, și chiar și de vreme.

Pentru majoritatea oamenilor, o temperatură de 37 ° C (98,6 Fahrenheit) este valoarea normală.

Febra prezintă mai multe stări

– stare subfebrilă: 37-38 grade C;

– stare febrilă: 38-39 grade C;

– febră ridicată: 39-40 grade C

– hipertermie: 41-42 grade C poate fi însoţită sau nu de frisoane, transpiraţii, dureri musculare, creşterea cantităţii de urină

Dicționarul medical Libertatea pentru femei îți pune la dispoziție toate informațiile utile despre ce înseamnă febra, cauze, simptome și metode de tratament.

Febra și alimentele recomandate pe care ar trebui să le consumi

1. Cât mai multe fluide

Dacă cineva are febră, are o nevoie mai mare de a consuma lichide.

Un pahar de suc de portocale proaspăt băut la fiecare 3 ore este benefic organismului.

Acest suc nu este numai unul care oferă energie, ci și vitamina C. Ajută sistemul imunitar să lupte împotriva febrei.

2. Supa de pui

În afara lichidelor normale, organismul are nevoie și de supa de pui clasică ce oferă nutrienți, căldură și proteine.

Aceasta reduce congestia alături de alte simptome relaționate cu febra.

Legumele din supă oferă organismului și antioxidanți ce susțin sistemul imunitar.

Cu supa de pui, procesul de refacere este mult mai rapid.

3. Alimente probiotice

Acestea conțin bacterii sănătoase, similare celor deja prezente în organism.

Aceste alimente probiotice pot fi folosite pe post de antibiotice la copii.

Un studiu realizat de revista Pediatrul din SUA a arătat că o alimentație bogată în probiotice la copiii cu vârsta cuprinsă între 3 și 5 ani în perioada gripelor și răcelilor i-a ajutat să nu facă temperatură mare.

Surse bogate în probiotice sunt iaurtul, varza murată, laptele băutut, etc.

4. Dieta ușoară

Aceasta conține legume la aburi sau fierte, terciuri de cereale, ouă fierte, iaurt.

Sunt ușoare deoarece se digeră ușor și suplimentează organismul cu energie.

5. Supa de legume

Atunci când ai febră este indicat să consumi și supa din legume proaspete. Poți adăuga și puțin ghimbir, bun antiinflamator.

6. Fructe proaspete

Pe lângă dieta cu sucuri naturale și lichide, o dietă cu fructe proaspete este de mare ajutor.

Fructele sunt ușor de digerat, conțin vitamine ce ajută în procesul de recuperare.

Poți consuma portocale, mere, struguri, lămâi, ananas, etc proaspete, nu conservate.

Cele din conserve conțin conservanți care încetinesc procesul de vindecare.

7. Apa cu vitamine

Adaugă în apa de băut usturoi, rădăcină de angelică, stafide, busuioc, oregano, toate fiind de ajutor în cadrul vindecării mai rapide.

Febra – ce nu este recomandat să mănânci

În această perioadă ar trebui să eviți alimentele uscate, fast-food, sucurile carbogazoase, fumatul, alcoolul.

Infecțiile se pot confunda cu alergiile. Iată de ce trebuie să mergi la medic

Mergi la doctor dacă observi că ai unul dintre următoarele simptome

– dureri mari de cap

– dureri în gât

– erupții cutanate neobișnuite

– confuzie

– vomă persistentă

– dificultăți la respirație

– dureri abdominale

– dureri la urinare

– sensibilitate vizuală

– stări crescute de iritabilitate

– alte simptome inexplicabile.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto Shutterstock