Hamburgerul sau shaorma reprezintă adevărate bombe calorice care însă provoacă dependență, pentru că nu mulți se pot lipsi de gustul lor delicios. Însă dacă dorești să ai o sănătate cât mai bună, există varianta de fast-food cu pește. Iată cum poți prepara hamburger cu ton sau shaorma cu sardine, recomandate de Chef Liviu. Și, desigur, rețetele pot fi diversificate în funcție de preferințele fiecăruia.

Hamburger cu ton, pentru un tonus mai bun

Spre deosebire de hamburgerii din restaurantele de tip fast food, varianta cu pește făcută în casă este mult mai sănătoasă. Nu are aditivi alimentari sau alte substanțe nocive și nu te îngrașă! Ingredientele de care ai nevoie sunt câteva chifle, 500 g ton din conservă, 2 linguri de cașcaval ras, sare și piper după gust, câteva fire de pătrunjel și 200 g de rucola. Mărunțește peștele cu o furculiță, apoi toacă pătrunjelul și amestecă cele două ingrediente. Gustul delicios al tonului în ulei vegetal te va cuceri, iar nutrienții pe care îi conține îți vor furniza energia necesară pentru întreaga zi! Rade cașcavalul și adaugă-l la compoziție, condimentează cu sare și piper, omogenizează amestecul și modelează hamburgerii cu mâinile puțin umezite. Așează chifteluțele astfel obținute între două chifle, adaugă frunzele de rucola și gata hamburgerul!

Shaorma cu gust de mare

Shaorma de casă cu sardine reprezintă alternativa ideală pentru cea din comerț, fiind foarte simplu de gătit, mult mai sănătoasă și slab calorică. Nu îți trebuie decât o lipie libaneză mare, o conservă de sardine, 2 cartofi, 2 castraveți murați, o ceapă tăiată solzișori, o mână de varză tocată mărunt, sare, piper și 2 căței de usturoi. Curăță și spală cartofii, taie-i pai și pune-i la prăjit. Dacă ești la cură de slăbire, poți să-i prepari prin fierbere sau la abur. Mărunțește bine usturoiul, toacă varza fideluță, ceapa solzișori și taie castraveții în feliuțe subțiri. Sari peste maioneză și ketchup. Așează lipia pe o farfurie, adaugă varza, cartofii, sardinele, usturoiul, ceapa și feliile de castraveți, condimentează cu sare și piper după gust și ruleaz-o ca pe o clătită. Poți alege conserva de sardine în ulei vegetal, care să îți încânte simțurile.

Credit foto: PR

Chef Liviu

Credit foto: Shutterstock