Făina care nu îngraşă

Făina care nu îngraşă

Poți mânca brioşe, saleuri, cozonac sau torturi cu mult mai puține temeri că ți-ar putea arăta cântarul mai multe kilograme. Cu făina care nu îngrașă îţi păstrezi silueta și chiar slăbeşti fără să te privezi de micile delicii culinare.

Care este secretul? Un ingredient inedit, mai precis un tip special de făină, inventat de un medic din România. Amestecurile de făină din gama denumită „Slăbeşti mâncând' au un efect pozitiv nu doar asupra siluetei, ci şi asupra sănătăţii. Ele conţin: făină de grâu integrală, făină de soia, proteine de soia, tărâţe de grâu, gluten vital de grâu, fibre şi enzime naturale. Toate au un număr scăzut de glucide şi sunt bogate în fibre şi proteine. De asemenea, au puţin amidon şi nu conţin deloc făină albă. În plus, procentul de fibre vegetale a fost stabilit cu mare atenţie, ţinându-se cont de cantitatea indicată. Un conţinut prea mare ar fi dus la eliminarea unor minerale esenţiale ca magneziu, calciu sau zinc.

Asocierea înțeleaptă

Singurul lucru de care trebuie să se ţină cont în consumul făinurilor care nu îngraşă este asocierea lor cu un stil de viaţă sănătos, eliminarea sucurilor dulci din comerţ, a cartofilor prăjiţi sau a produselor de tip fast-food.

Totuşi, cum poate avea făina un efect benefic asupra siluetei? „Se acţionează direct pe cauza care duce la creşterea în greutate', explică dr. Gabriela Man, specialist în siguranţa alimentului şi sănătatea populaţiei și inventatoarea amestecului miraculous de făinuri.

„Făinurile contribuie la ameliorarea insulinorezistenţei, care stă la baza mai multor afecţiuni (obezitatea, diabetul tip II, bolile cardiovasculare, hipertensiune, sindromul ovarului polichistic, etc.). Prin ameliorarea insulinorezistenţei se contribuie la scăderea secreţiei mari de insulină care duce la îngrăşare şi la bolile asociate cu sindromul metabolic', a mai adăugat medicul specialist.

Prăjituri fără grija kilogramelor

Indiferent că ai poftă de ceva dulce sau poate vrei să simţi gustul de pâine proaspătă, făinurile din această gamă pot fi folosite la prepararea oricăror produse clasice ce în mod normal ar fi necesitat folosirea făinii albe. Aşadar, se va înocui făina albă, din reţetele clasice, cu o cantitate egală de amestec de făinuri care nu îngraşă. Totuşi, vor fi făcute şi alte câteva modificări: zahărul va fi înlocuit cu un îndulcitor recomandat de diabetolog, praful de copt ce conţine amidon va fi înlocuit cu bicarbonat de sodiu, etc.. În acest fel, se pot prepara variante sănătoase de: pâine, chifle, paste făinoase, blaturi pentru tort şi prăjituri, sosuri sau supe.

Benefică pentru diabetici

Produsele din această gamă sunt sărace în carbohidraţi şi recomandate în cazul afecţiunilor în care se urmăreşte scăderea aportului zilnic de glucide, ca diabetul de tip II sau obezitatea. Cauza comună a acestora este insulinorezistenţa, ce poate fi ameliorată, după cum recomandă şi specialiştii diabetologi, prin consumarea alimentelor hipoglucidice, cum sunt cele preparate din făinurile care nu îngraşă.

Alte efecte pozitive asupra sănătăţii:

– Premixurile (amestecurile de făină) conţin acizi graşi esenţiali de tip omega 3 şi omega 6, care stimulează arderea grăsimilor.

– Fibrele vegetale din compoziţie îmbunătăţesc metabolismul glucozei (prin ameliorarea insulinorezistenţei) şi ajută la: combaterea constipaţiei, previn apariţia cancerului de colon, reduc riscul maladiilor cardiovasculare şi al diabetului, reduc potentialul de risc privind cancerul mamar.

– O indicaţie a consumului acestor produse poate fi şi infertilitatea, cauzată de sindromul ovarului polichistic, a cărui cauză se pare că este insulinorezistenţa.

– Soia, un alt ingredient folosit, protejează aparatul cardiovascular, are efecte antiinflamatoare, scade „colesterolul rău' (LDL) şi are rol terapeutic în bufeuri sau osteoporoză (simptome asociate menopauzei).

– Proteinele din soia contribuie la reconstrucţia celulară şi asigură echilibrul hormonal, combat atrofierea muşchilor, ofilirea pielii şi lipsa de energie.

Contraindicaţie!

Aceste produse nu sunt recomandate celor care prezintă intoleranţă la gluten şi la soia.

nutritionist Gabriela_Man

Dr. Gabriela Man, Specialist siguranţa alimentului şi sănătatea populaţiei, contact@slabestimancand.ro, www.slabestimancand.ro

Credit foto: Flickr.com